Succé och biljettrusning till Danny Saucedos show på Hamburger Börs! Nu släpps extraföreställningar

2Entertain - Part of Moment Group

Efter månaders hårt arbete var det dags för Danny Saucedo att kliva upp på Hamburger Börs scen för att ha premiär för dinner club showen ”NU”. Inför en fullsatt arena fick Danny motta publikens och recensenternas jubel och stående ovationer. Nu är det klart att det sätts in tre extra shower under våren då publiktrycket är enormt och vårens shower snart är utsålda.

Multiinstrumentalisten, sångaren och dansaren Danny Saucedo har tagit ytterligare ett kliv i karriären och är den första artisten i sin generation att göra entré på showscenen med sin nya föreställning. Danny med sin unika profil och scenuttryck var under hösten högaktuell som en av artisterna i TV 4:s "Så mycket bättre”, där han under programmets gång levererade hitsinglar med tolkningar av ”Super 8”, ”Snacket på stan” och ”Skepp”.

När det så var dags för en egen show så har Danny tillsammans med producenten Mikael Gordon Solfors valt att flytta gränsen för vad som är gjort på svensk krogshowscen tidigare. Han levererar en helt unik och nyskapande show, med fascinerande videoteknik, ljus- och ljudeffekter, energi, musikalitet och mycket dans i spektakulär inramning. Men det är även intimt och nära, med mycket humor och självdistans. Allt signerat Fredrik ”Benke” Rydman som kreativ regissör och Martin Luuk på manus. Med sig på scen har Danny en 10 man stor ensemble som är några av Sveriges absolut bästa dansare och musiker.

Ensemble

Stylist Julian Hernandez

Produktion
Exekutiv Producent Mikael Gordon-Solfors

”NU” kan ses på Hamburger Börs följande datum:

Torsdag 2 februari 21:00 UTSÅLT

Lördag 29 april 14:00 EXTRA INSATT
Lördag 29 april 21.00 UTSÅLT

Biljetter bokas via Hamburgerbors.se och Showtic.se

”NU” presenteras av 2Entertain, i samarbete med Live Nation, Krall Entertainment och United Stage Artist.

Följ Danny online:

TwitterInstagramFacebookHemsida

För mer information om föreställningen eller kontakt med Danny hör av er till:

Helene Wigren PR & Beyond Helene.wigren@prbeyond.se eller tel. 070-7527605

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Hamburg, Oslo, Falkenberg och Växjö. Moment Group är listat på First North Premier med FNCA Sweden som Certified Adviser.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, Tickster, The Concept, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

Moment Group förvärvar STAR Bowling19.6.2018 16:15Pressmeddelande

Moment Group AB, en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden, förvärvar STAR Bowling AB. STAR omsätter 50 msek och har en rörelsemarginal på ca 22%. Köpeskillingen uppgår till 50 msek vilket motsvarar en EBITDA-multipel på 4,5. Förvärvet beräknas bidra med ca 6 msek till koncernens EBITDA under perioden juli - december 2018. STAR kommer att verka som ett fristående bolag inom affärsområde Venues.

Nu avslöjas de välkända ansiktena i ensemblen för Peter Jöbacks show ”Med Hjärtat Som Insats”22.5.2018 13:20Pressmeddelande

Den 20 september har Peter Jöbacks show ”Med Hjärtat Som Insats” premiär på Cirkus i Stockholm. Vi kan nu avslöja vilka sju personer som kommer att skapa magi tillsammans med Peter i ”cirkusmanegen” i höst. Peter har själv valt ut sin drömcast som kommer att komplettera honom i denna popteater. Det är en mångfacetterad ensemble med sju färgstarka artister där alla har något unikt att tillföra showen. Låt oss presentera Marianne Mörck, Jens Hultén, Elin König Andersson, Gunilla Backman, Frida Öhrn, Karl Noremo och Daniel Mauricio.

MOMENT GROUP AB (publ) offentliggör obligationsprospekt och ansöker om notering av företagsobligationer vid Nasdaq Stockholm18.5.2018 10:13Pressmeddelande

MOMENT GROUP AB (publ) ("MOMENT GROUP") offentliggjorde den 21 mars 2018 att bolaget emitterat icke säkerställda företagsobligationer om 200 miljoner SEK. Obligationerna emitteras under en total ram om 400 miljoner SEK och löper under tre år med en rörlig ränta om Stibor 3m + 6,0 procent med Stiborgolv. I enlighet med villkoren för obligationerna ska MOMENT GROUP ansöka om notering av obligationerna vid Corporate Bond List of Nasdaq Stockholm. I syfte att kunna notera obligationerna har MOMENT GROUP upprättat ett prospekt.