Succé och biljettrusning till Danny Saucedos show på Hamburger Börs! Nu släpps extraföreställningar

2Entertain - Part of Moment Group

Efter månaders hårt arbete var det dags för Danny Saucedo att kliva upp på Hamburger Börs scen för att ha premiär för dinner club showen ”NU”. Inför en fullsatt arena fick Danny motta publikens och recensenternas jubel och stående ovationer. Nu är det klart att det sätts in tre extra shower under våren då publiktrycket är enormt och vårens shower snart är utsålda.

Multiinstrumentalisten, sångaren och dansaren Danny Saucedo har tagit ytterligare ett kliv i karriären och är den första artisten i sin generation att göra entré på showscenen med sin nya föreställning. Danny med sin unika profil och scenuttryck var under hösten högaktuell som en av artisterna i TV 4:s "Så mycket bättre”, där han under programmets gång levererade hitsinglar med tolkningar av ”Super 8”, ”Snacket på stan” och ”Skepp”.

När det så var dags för en egen show så har Danny tillsammans med producenten Mikael Gordon Solfors valt att flytta gränsen för vad som är gjort på svensk krogshowscen tidigare. Han levererar en helt unik och nyskapande show, med fascinerande videoteknik, ljus- och ljudeffekter, energi, musikalitet och mycket dans i spektakulär inramning. Men det är även intimt och nära, med mycket humor och självdistans. Allt signerat Fredrik ”Benke” Rydman som kreativ regissör och Martin Luuk på manus. Med sig på scen har Danny en 10 man stor ensemble som är några av Sveriges absolut bästa dansare och musiker.

Ensemble

Stylist Julian Hernandez

Produktion
Exekutiv Producent Mikael Gordon-Solfors

”NU” kan ses på Hamburger Börs följande datum:

Torsdag 2 februari 21:00 UTSÅLT

Lördag 29 april 14:00 EXTRA INSATT
Lördag 29 april 21.00 UTSÅLT

Biljetter bokas via Hamburgerbors.se och Showtic.se

”NU” presenteras av 2Entertain, i samarbete med Live Nation, Krall Entertainment och United Stage Artist.

Följ Danny online:

TwitterInstagramFacebookHemsida

För mer information om föreställningen eller kontakt med Danny hör av er till:

Helene Wigren PR & Beyond Helene.wigren@prbeyond.se eller tel. 070-7527605

Åvägen 17F

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 1,8 miljoner gäster varje år. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Oslo, Falkenberg och Växjö. Moment Group är listat på First North Premier med FNCA Sweden som Certified Adviser.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, The Concept, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

"Minns du mig?" - turnén slår försäljningsrekord och nu är det klart att turnén även kommer till Stockholm och Maximteatern15.12.2017 15:45Pressmeddelande

2Entertain - Part of Moment Group Relationskomedin MINNS DU MIG?- med Annika Andersson och Thomas Petersson i huvudrollerna - har gjort succé bland kritiker och publik under hösten på Lisebergsteatern. Den 20 november släpptes biljetterna till vårens Sverige-turné och efter bara tre dagar blev ett flertal föreställningar slutsålda och har fått kompenseras med extrainsatta föreställningar i flertalet städer. Nu kan det bekräftas att turnén förlängs och kommer avsluta sitt segertåg med sex föreställningar på Maximteatern i Stockholm i slutet på april. ”Publiken har uppenbarligen nåtts av snacket kring att det är en föreställning som absolut bör ses. Vi har släppt upp nästan alla möjliga dagar och speltider i nuläget och ligger ändå på över 70% beläggning redan nu. Vi försöker hitta så många möjligheter som möjligt att spela föreställningen och igår lyckades vi få till ett sista efterlängtat turnéstopp.” säger producenten Christoffer Bendixen, 2Entertain. ”Skrattfest med igenkänning, värm

Thomas Petersson i regi av Edward af Sillén tar komiska komedin ”DubbelTrubbel” till Krusenstiernska Teatern sommaren 2018!6.12.2017 13:45Pressmeddelande

Komiskt kaos på Krusenstiernska Teatern i Kalmar sommaren 2018! Thomas Petersson och Edward af Sillén kommer med prisvinnande farsklassiker ”DubbelTrubbel” till en av Sveriges vackraste sommarscener. Premiär äger rum den 28 juni och föreställningen spelas torsdagar- lördagar fram till den 28 juli 2018. Biljetterna släpps torsdag den 14 december.

TOMAS LEDIN ADDERAR EXTRA FÖRESTÄLLNINGAR I GÖTEBORG29.11.2017 06:00Pressmeddelande

2Entertain - Part of Moment Group Med hyllande recensioner och utsålda hus ända sedan premiären är SKARPT LÄGE en massiv succé! Just nu går showen på Cirkus i Stockholm och i vår är det dags för Göteborg och Rondo. Biljettförsäljningen i Göteborg går i rekordfart – nu släpps fler föreställningar och perioden på Rondo förlängs ända in i maj! Biljetter till extraföreställningarna i Göteborg släpps idag kl 9.00 på Showtic.se och Liseberg.se. "Höjer temperaturen till kokpunkten" Anders Nunstedt, Expressen 4/5 "En fullträff för Ledin" Jens Peterson, Aftonbladet 4/5 "Grym helkväll med Ledin!" Mix Megapol 4/5 Skarpt läge spelas nu i höst på Cirkus i Stockholm och har premiär i Göteborg den 18 januari där den spelas under hela våren. Föreställningen produceras av 2Entertain, Live Nation och Vicky Nöjesproduktion Presskontakt: Kim Halling - PR & Marketing Manager kim.halling@livenation.se 2Entertain producerar musikal, teater, show och konsert. Vi skapar specialbeställd underhållning, förmedlar