Succémässan Vegovision kommer till Stockholm

Djurens Rätts veganska mässa Vegovision har anordnats sex år i Umeå och två i Göteborg. Den 5-6 november 2016 gör mässan entré på Münchenbryggeriet i Stockholm.

Vegovision är Djurens Rätts mässa med syfte att sprida vegansk matglädje och inspirera till en djurvänlig livsstil. Mässorna bjuder på god mat, lärorika föreläsningar och en bredd av utställare med olika veganska produkter.

- Vi märker att det finns ett stort intresse för vegansk mat och livsstil. Vegovision är en oerhört uppskattad mässa och många hör av sig tills oss och frågar när den kommer till Stockholm. Nu kan vi äntligen svara med ett datum, säger Camilla Björkbom, förbundsordförande för Djurens Rätt.

Mässan arrangerades för första gången i Umeå år 2008 och har sedan dess växt i omfattning för varje år.Mässorna i Göteborg och Umeå slog båda besöksrekord under 2015 men tar nu en paus för att ge plats för Vegovision Stockholm, helgen 5-6 november 2016.

- Münchenbryggeriet utgör några av Stockholms mest attraktiva mäss- och eventlokaler och blir perfekta för Vegovision. Vi har precis börjat boka utställare och vi hoppas att minst 5 000 personer kommer att besöka Vegovision i Stockholm 2016, säger Claes Nordin, ansvarig för företagssamarbeten på Djurens Rätt.

Mer information om mässan kommer under våren.

Djurens Rätt är Sveriges största djurrätts- och djurskyddsorganisation med mer än 40 000 medlemmar. Vi är partipolitiskt obundna och arbetar för ett en värld där djur respekteras som kännande individer med rätt till sina egna liv. Djurens Rätt är beroende av frivilligt stöd för att kunna hjälpa djuren. Det är alla medlemmar och gåvogivare som är Djurens Rätt.

Skriv in din e-postadress så får du ett mejl när vi har något nytt att berätta.