Succémusikalen ”Så som i Himmelen” med bland andra Malena Ernman utökas i Göteborg – 11 nya föreställningar släpps!

De har fått publiken att både skratta och gråta i snart två år – nu maxar den stjärnspäckade ensemblen sitt kommande gästspel i Göteborg. Det är hårt tryck på föreställningarna i maj som nu i princip är utsålda och därför släpps 11 extrashower i juni. Ända fram till fotbolls-EM börjar, blir det Kay Pollak-musikal på The Theatre.

Musikalen Så som i Himmelen

- Göteborg, det känns härligt att komma hem, säger Morgan Alling och ler.

- Instämmer gör Malena Ernman, som älskar ett grönskande Göteborg denna ljuvliga tid på året.

De extrainsatta föreställningarna spelas mellan den 3 och 14 juni. Därefter sätts definitivt punkt för originalensemblen som blivit synonym med musikalen.

Nu på fredag spelas för övrigt föreställning nummer 200 i Stockholm.

Producenten Vicky von der Lancken: Intresset i Sverige saknar motstycke sen Björn & Bennys Kristina från Duvemåla.

Publiktillströmningen till Oscarsteatern har mer än dubblats hittills i år. Enligt producenten Vicky von der Lancken - som driver Oscarsteatern sedan över 20 år tillbaka - saknar musikalen just nu motstycke i Sverige. Scenproducenter i Norge, Finland, Österrike, Tyskland och England bjuder över varandra i både euro och pund för att få ensamrätten att spela det norrländska musikaldramat på sitt eget språk. Det är inte omöjligt att musikalen även tar klivet in på Broadway i framtiden.

– Vi måste söka oss långt tillbaka i tiden för att hitta en motsvarighet. Det går naturligtvis inte att jämföra sig med Björn & Bennys framgångar med Kristina från Duvemåla, men vi kan i alla fall ana vad de kände när den slog till. En berättelse med närhet, värme, kärlek, ondska och skratt i som tilltalar på djupet utan att bli glättig och insmickrande, säger Vicky von der Lancken.

”Så som i Himmelen” i Göteborg produceras av Vicky Nöjesproduktion, 2Entertain och Krall Entertainment. Premiär på The Theatre i Göteborg 15/5.

Biljetterna släpps idag kl 12.00 på showtic.se/himmelen

Musikalen Så som i Himmelen
Så som i Himmelen, ensemblen.
Så som i Himmelen, Malena Ernman
Så som i Himmelen, Morgan Alling.

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Skandinavien.Koncernen är listad på Nasdaq Stockholm, Main Market, och omsätter knappt en miljard kronor. I de olika verksamheterna inom Moment Group skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år och koncernen har fler än 500 medarbetare. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Oslo, Falkenberg och Växjö

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, Intiman, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, STAR Bowling, Tickster, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

Moment Group arbetar löpande med att stärka bolagets likviditet och minska kostnadsbasen24.3.2020 17:12:09 CETPressmeddelande

Moment Group arbetar löpande med att stärka bolagets likviditet och minska kostnadsbasen, initierar ett skriftligt förfarande i syfte att ändra villkoren under sitt obligationslån och arbetar intensivt för att säkerställa tillgång till rörelsekapital under det närmaste kvartalet. Som tidigare har kommunicerats bedrivs Moment Groups verksamheter inom en bransch som drabbas mycket hårt av coronaviruset och pandemin vilket fortsatt kommer att ha en stor negativ påverkan på såväl omsättning som rörelseresultat och likviditet. Arbetet med att överblicka omfattningen pågår och åtgärder vidtas löpande för att parera den negativa påverkan på de sätt det är möjligt.