Succéresultat för virtualGTM 2020 stärker omstart för Tysklands incomingturism
Förutom affärsplattformen tog deltagarna del av vårt informationsprogram som omfattade paneldiskussioner och webbseminarier med market insights om läget för tysk incomingturism; de senaste trenderna och framtidsplaner för betydande partners inom den tyska turistindustrin, samt DZT:s aktuella och planerade marknadsföringskampanjer under de kommande två åren.
Iris Müller, chef för DZT Stockholm, kommenterar:
– Vi vill rikta ett hjärtligt tack till alla deltagare från den svenska marknaden. Vi är medvetna om att läget fortfarande är ansträngt, men tillsammans blickar vi framåt och riktar vårt fokus mot framtiden efter pandemin.
En undersökning bland leverantörer och inköpare visar att det virtuella formatet var en stor succé. 90 procent av deltagarna uppgav att de var nöjda/mycket nöjda med vGTM; 84 procent av de tillfrågade uppgav att vGTM var en bra/mycket bra plattform för att göra affärer; 92 procent knöt nya affärskontakter på vGTM, och 90 procent avser att delta i GTM igen.
Petra Hedorfer, styrelseordförande för DZT, förklarar:
– Genomförandet av virtualGTM 2020 sänder en kraftfull signal för tysk incomings recoveryprogram. Det oväntat stora gensvaret bekräftar vårt beslut att utveckla denna virtuella marknadsplats som ett alternativ till den fysiska GTM. 70 procent av deltagarna hade tidigare deltagit i GTM vilket innebär att årets virtuella upplaga var lika välbesökt som de tidigare årens fysiska evenemang. Enligt feedback från deltagarna har GTM – även som virtuellt evenemang – på ett imponerande sätt hävdat sin position som det största försäljningsevenemanget för tysk incomingturism.
Det inplanerade GTM 2020 i Rostock som skulle gå av stapeln i maj i år har i samförstånd mellan DZT och eventets värd, Tourismusverband Mecklenburg-Vorpommern, skjutits upp till år 2021 på grund av Coronapandemin.
Nyckelord
Kontakter
Ida LarcénPress- och webbansvarig
Tel:+46 8 665 18 85ida.larcen@germany.travelBilder
Dokument
Om
Tyskland - Det vänliga semesterlandet
På uppdrag av den tyska regeringen har Tyska Turistbyråns huvudkontor (DZT - Deutsche Zentrale für Tourismus e.V.) arbetat i mer än femtio år för att sprida budskapet om reselandet Tyskland till den övriga världen. Tyskland är känt för sin turistiska mångfald över hela världen vilket har gjort uttrycket reselandet Tyskland till ett av de mest välkända varumärkena. Läs mer på www.germany.travel
Följ Tyska Turistbyrån
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Tyska Turistbyrån
Försvunnen ö i norra Tyskland funnen efter 662 år28.3.2024 10:05:47 CET | Pressmeddelande
Det finns vaga, skriftliga indikationer på att en större stad måste ha försvunnit i en förödande översvämningen år 1362. Men ingenting hittades. Första fynden skedde 1921 då en bonde vid lågvatten gick djupt ner i lerbottnen mellan ön Nordstrand och Hallig Südfall och upptäckte fåror, keramik och rester av en brunn. Det skulle kunna vara ett aprilskämt, men letandet efter ön Rungholt har en lång historia.
Save the date – DZT arrangerar Dagen för barriärfri turism för tolfte året i rad den 6 mars 2024 under turistmässan ITB Berlin.23.2.2024 06:00:00 CET | Pressmeddelande
Under den 12:e Dagen för barriärfri turism (Tag des barrierefreien Tourismus) presenterar Deutsche Zentrale für Tourismus (DZT) nationella och internationella experter som avhandlar strategier och best practices på temat inkluderande resor.
Europamästerskapet 2024 i Tyskland ger positiva effekter för tysk incomingturism23.2.2024 06:00:00 CET | Pressmeddelande
Från den 14 juni kommer allt i Tyskland att handla om EM 2024. Till arenorna där de 51 matcherna utspelas välkomnar man 2,7 miljoner besökare och i fanzonerna räknar man med runt sju miljoner deltagare. EM kan generera en fyraprocentig ökning av övernattningsvolymen för tysk incomingturism.
Positivt resultat för reslandet Tyskland 2023 – DZT-prognos ser ytterligare tillväxtchanser för tysk incomingturism under 202423.2.2024 06:00:00 CET | Pressmeddelande
Europa är fortsatt den viktigaste källmarknaden – stark återhämtning från Asien och Nordamerika – kulturella höjdpunkter och UEFA EURO 2024 samt brett utbud av natursemestrar som ökar internationell efterfrågan
Tyska turistbyrån presenterar årets studieresor, kampanjer samt statistik från 2023.8.2.2024 16:05:01 CET | Pressmeddelande
Den 14 februari välkomnar Tyska Turistbyrån journalister och andra intressenter till ett hybridmöte med tema studieresor för journalister och influencers, kampanjer under året som kommer samt statistik från föregående år.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum