Svea Bank AB (publ)

Svea Bank lanserar checkout för Shopify

Svea lanserar sin checkout på plattformen Shopify 2.0 på den svenska, norska, finska samt danska marknaden från och med den 1 juli.

Alla som idag är kunder till Shopify kan nu använda sig av Svea Checkout  i sin e-handel. Förutom de traditionella betalsätten faktura, delbetalning, kort och direktbank erbjuder Svea även lokala betalsätt som Swish, Vipps och Mobilepay.

-       Shopify är en av de mest populära e-handelsplattformarna bland e-handlare idag och det känns därför bra att kunna erbjuda Sveas betaltjänster på denna plattform, säger Thomas Svensson, Partner Manager på Svea Bank.

Med både flexibla och populära lokala betalsätt stärker Svea erbjudandet till Shopifys kunder. Genom Sveas betallösningar får slutkunder tillgång till alla de betalsätt de helst önskar oavsett var i Norden de gör sina inköp. Sveas lösningar är dessutom anpassade för e-handel som riktar sig till såväl företag som till konsumenter.

Svea Bank AB (publ)

Svea Bank AB (publ) är en koncern med finansiell verksamhet i ett flertal europeiska länder. Med 40 års erfarenhet av att hjälpa företag och privatpersoner med deras likviditet är Svea ett naturligt val när de behöver en finansieringspartner. Sveas vision är att vara en ledande finansiell aktör i Europa.

Följ Svea Bank AB (publ)

Senaste pressmeddelandena från Svea Bank AB (publ)

Röda siffror för årets Black Friday-period28.11.2022 15:02:30 CET | Pressmeddelande

Black Friday började starkt men tappade på slutet av dagen. Även de andra längre perioderna i Black Week och Black November minskar i omsättning. Det konstateras när Prisjakt och Svea Bank summerar Sveriges största shoppinghögtid. Enligt Svea Bank minskade e-handelsförsäljningen under gårdagens Black Friday med 12 procent, medan Black Week minskade med 9,5 procent. Omsättningen under den längre perioden Black November har dock hittills haft ett mindre tapp än Black Week, vilket visar att butikerna i allt större utsträckning tidigarelägger sina kampanjer. Positivt för konsumenter är att fredagen fortsatt är den billigaste på året: Prisjakts statistik visar att rabatterna i genomsnitt var 21 procent.

Young E-business of the Year 2022: Här är årets vinnare i Sveas entreprenörstävling18.11.2022 15:38:24 CET | Pressmeddelande

Tävlingen Young E-business of the Year har nu anordnats av Svea Bank för sjätte året i rad, med syftet att uppmuntra unga att starta e-handel. Med ett stipendium på 10 000 kr får vinnaren hjälp att förverkliga sin affärsidé. Många spännande idéer har presenterats av ungdomar runtom i landet och av dessa har juryn utsett fem finalister. Vinnaren för i år är RiffLink.