Svea Bank AB (publ)

Svea Bank lanserar checkout för Shopify

Svea lanserar sin checkout på plattformen Shopify 2.0 på den svenska, norska, finska samt danska marknaden från och med den 1 juli.

Alla som idag är kunder till Shopify kan nu använda sig av Svea Checkout  i sin e-handel. Förutom de traditionella betalsätten faktura, delbetalning, kort och direktbank erbjuder Svea även lokala betalsätt som Swish, Vipps och Mobilepay.

-       Shopify är en av de mest populära e-handelsplattformarna bland e-handlare idag och det känns därför bra att kunna erbjuda Sveas betaltjänster på denna plattform, säger Thomas Svensson, Partner Manager på Svea Bank.

Med både flexibla och populära lokala betalsätt stärker Svea erbjudandet till Shopifys kunder. Genom Sveas betallösningar får slutkunder tillgång till alla de betalsätt de helst önskar oavsett var i Norden de gör sina inköp. Sveas lösningar är dessutom anpassade för e-handel som riktar sig till såväl företag som till konsumenter.

Svea Bank AB (publ)

Svea Bank AB (publ) är en koncern med finansiell verksamhet i ett flertal europeiska länder. Med 40 års erfarenhet av att hjälpa företag och privatpersoner med deras likviditet är Svea ett naturligt val när de behöver en finansieringspartner. Sveas vision är att vara en ledande finansiell aktör i Europa.

Följ Svea Bank AB (publ)

Senaste pressmeddelandena från Svea Bank AB (publ)

Young E-business of the Year 2022: Nu startar tävlingen för unga entreprenörer9.9.2022 10:55:47 CEST | Pressmeddelande

Antalet e-butiker ökar ständigt och Sverige lyfts ofta fram som ett föregångsland för unga digitala entreprenörer. För att uppmuntra unga att starta e-handel har Svea Bank instiftat det årliga priset ”Young E-business of the Year”. Årets tävling startar den 12 september. Ungdomar mellan 15 och 25 år har då möjlighet att presentera sina e-handelsidéer för chansen att vinna 10 000 kronor.

Svea Bank överklagar Finansinspektionens beslut14.7.2022 10:37:23 CEST | Pressmeddelande

Finansinspektionen (FI) meddelade den 22 juni att myndigheten ger Svea Bank en anmärkning för vissa brister i kreditprocessen för blancolån till konsumenter. Förutom en anmärkning, vilket är den lägre graden av sanktionsåtgärd, tilldelades Svea Bank en sanktionsavgift på 45 miljoner kronor. Svea Banks styrelse har beslutat att överklaga FI:s beslut för att få klarhet i rättsläget kring konsumentkreditlagens tillämpning.