Svea Ekonomi AB (publ) offentliggör bokslutskommuniké 2018

Bokslutskommunikén finns tillgänglig på Svea Ekonomis hemsida under Om oss/Bolagsinformation, se: bokslutskommuniké 2018.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Lennart Ågren, VD,08-735 90 62, lennart.agren@svea.com

Anders Lidefelt, vVD,08-735 90 35, anders.lidefelt@svea.com

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som Svea Ekonomi AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 27 februari 2019.

Höganäs, Ulricehamn och Strömstad: Här är Sveriges hetaste e-handelskommuner7.5.2020 07:31:00 CESTPressmeddelande

E-handeln växer stadigt i Sverige. En av fördelarna är möjligheter att nå konsumenter runt om i hela landet men även internationellt. Under 2019 startades hela 2 084 nya e-handelsföretag i Sverige, många av dem på mindre orter. Bank- och finansgruppen Svea har för tredje året i rad kartlagt var e-handelsklimatet är som hetast och i år toppar Höganäs listan över Sveriges hetaste e-handelskommuner. Strax där efter kommer Ulricehamn och Strömstad.

Svenska B2B-företag i ny undersökning: ”Ekonomiskt lönsamt med hållbarhet”30.12.2019 06:36:00 CETPressmeddelande

Idag är arbete med hållbarhet mer eller mindre en hygienfaktor och något som många svenskar och företag ser som en självklarhet. Dessutom pekar allt mer på att det är lönsamt ur ett såväl socialt som ekonomiskt och ekologiskt perspektiv. Men hur långt har B2B-företagen kommit? Fler än åtta av tio uppger att de har en hållbarhetsstrategi implementerad och bara en av tio menar att de inte har det eftersom det inte är lönsamt.