Svea Ekonomi AB (publ) offentliggör bokslutskommuniké 2019

Bokslutskommunikén finns tillgänglig på Svea Ekonomis hemsida under Om oss/Finansiell information, se: bokslutskommuniké 2019.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Lennart Ågren, vd, 08-735 90 62, lennart.agren@svea.com

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som Svea Ekonomi AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 28 februari 2020.

Allt-i-allo, kläder och teknik: E-handelsbranscherna som ökar mest12.6.2020 07:30:00 CESTPressmeddelande

E-handeln växer fortsatt i Sverige och idag är det inom många branscher mer givet att starta en e-handel än en fysisk butik. Under 2019 startades hela 2 084 nya e-handelsföretag i Sverige. Och den bransch som såg allra flest nya digitala butiker var modebranschen. Hela 526 nya klädbutiker öppnade online under förra året. Det visar bank- och finansgruppen Sveas nya kartläggning.