Svea Ekonomi explores the possibility to issue additional tier 1 notes

Svea Ekonomi AB (publ), (the “Company”) has mandated DNB Markets to arrange a series of fixed income investor meetings, commencing on Monday 19 March. Following the investor meetings, a SEK denominated Additional Tier 1 notes issue may follow, subject to the prevailing market conditions and the final decision of the Company.

For more information, please contact:
Lennart Ågren, CEO +46 8 735 90 63, lennart.agren@svea.com
Anders Lidefelt, deputy CEO +46 8 735 90 62, anders.lidefelt@svea.com

The information in this press release is that which Svea Ekonomi AB (publ) is required to disclose under Sweden’s Securities Market Act. The information was submitted for publication on 15 March 2018.

Svea Ekonomi - finansieringslösningar för företag och privatpersoner

Abonnera på våra pressmeddelanden.

Payson och Svea Ekonomis E-handelstermometer visar: Slokande detaljhandel bäddar för e-butiker22.2.2019 08:06:00 CETPressmeddelande

Svenska e-handlare fortsatte så sent som i december att mestadels spå positiva siffror för e-handeln. Och den fortsätter att ta mark gentemot den fysiska handeln. En ny kartläggning från Svea Ekonomi och Payson visar att tillväxten för detaljhandeln har backat med fem procent det senaste året. E-handeln visar däremot på fortsatt ökning, med en procent. Totalt startades hela 2 232 e-handelsbutiker under fjolåret.

Svenska e-handlare räds inte Amazon17.1.2019 09:53:46 CETPressmeddelande

Den senaste tiden har det talats mycket om Amazons entré på den svenska e-handelsmarknaden och vad det kommer att innebära. Men vad tycker och tänker egentligen de svenska e-handlarna om jättens intåg? En ny undersökning från Payson i samarbete med Svea Ekonomi visar att majoriteten av e-handlarna inte känner någon oro över Amazons ankomst. Bara fyra procent uppger att de känner en stor oro. Däremot tror nästan var fjärde e-handlare att det kan komma att påverka deras e-butik negativt.

Varannan svensk stängs ute från bostadsmarknaden – amorteringskrav och kontantinsats försvårar köp och byte av bostad11.1.2019 07:56:00 CETPressmeddelande

Klimatet på bostadsmarknaden blir allt hårdare. Nyproducerade bostäder står tomma och blir inte sålda, trots att det råder en hög bostadsbrist. Svea Ekonomis senaste Novus-undersökning visar att närmare hälften av befolkningen hindras från att köpa en ny bostad. Den vanligaste orsaken är att man saknar den kontantinsats som krävs, samtidigt som många väljer att avstå från att köpa eller byta bostad då de inte vill skuldsätta sig.