Svea Ekonomi lanserar leasing i checkout

Som första svenska betaltjänst erbjuder Svea Ekonomi nu leasing som betalsätt i sin checkout-lösning. Det nya betalsättet gör att e-handlare kan erbjuda sina kunder ytterligare ett betalningsalternativ och de företag som handlar får en större valfrihet att välja det betalsätt som passar dem bäst.

Svea Ekonomi lanserar leasing i checkout

Genom att teckna avtal med Svea Ekonomi kan kunder som driver e-handel riktat mot företagskunder enkelt och smidigt ta del av alla betalsätt som fram till idag inkluderat faktura, kortbetalning och bankbetalningar. Från och med den 1 maj adderas ett betalsätt då Leasing läggs till.

– Vi för en ständig dialog med våra B2B-kunder och har sett att den digitala handeln klättrar högre upp på önskelistan. För att möta efterfrågan gör vi nu det möjligt att erbjuda leasing som betalsätt i vår checkout. Det innebär att våra kunders företagskunder kan välja ett alternativ som fördelar kostnaderna över tid och inte längre binder upp företagets kapital i samband med större inköp, säger Magdalena Caesar, affärsområdesansvarig på Svea Ekonomi.

Varför Leasing?

• Månadskostnaden är enkel att budgetera och kan anpassas till verksamhetens intäkter
  • Kunden behåller sin likviditet och binder inte kapital i utrustningen
  • Hela avgiften för leasing är avdragsgill

För mer information, kontakta:
Magdalena Caesar, affärsområdesansvarig, Svea Ekonomi
08-470 35 88 eller magdalena.caesar@sveaekonomi.se

Om Svea Ekonomi

Vår grundidé på Svea Ekonomi är enkel. Att vi och våra kunder ska växa med varje möjlighet. Sedan 1981 har vi växt från ett företag som erbjuder fakturatjänster, till en ledande aktör inom finansiering och betallösningar. Idag är vi över 1 000 anställda med en sak gemensamt – vi förverkligar idéer vi tror på, oavsett om de kommer från oss själva eller våra kunder.

Det här är särskilt tydligt i vårt arbete inom e-handeln där våra lösningar är framtagna för att möta både krav på en smidig kundupplevelse och e-handlarens behov av en betallösning som driver konverteringen i webbshopen. Det ska vara enkelt att handla och ta betalt.

Abonnera på våra pressmeddelanden.

Payson och Svea Ekonomis E-handelstermometer visar: Slokande detaljhandel bäddar för e-butiker22.2.2019 08:06:00 CETPressmeddelande

Svenska e-handlare fortsatte så sent som i december att mestadels spå positiva siffror för e-handeln. Och den fortsätter att ta mark gentemot den fysiska handeln. En ny kartläggning från Svea Ekonomi och Payson visar att tillväxten för detaljhandeln har backat med fem procent det senaste året. E-handeln visar däremot på fortsatt ökning, med en procent. Totalt startades hela 2 232 e-handelsbutiker under fjolåret.

Svenska e-handlare räds inte Amazon17.1.2019 09:53:46 CETPressmeddelande

Den senaste tiden har det talats mycket om Amazons entré på den svenska e-handelsmarknaden och vad det kommer att innebära. Men vad tycker och tänker egentligen de svenska e-handlarna om jättens intåg? En ny undersökning från Payson i samarbete med Svea Ekonomi visar att majoriteten av e-handlarna inte känner någon oro över Amazons ankomst. Bara fyra procent uppger att de känner en stor oro. Däremot tror nästan var fjärde e-handlare att det kan komma att påverka deras e-butik negativt.

Varannan svensk stängs ute från bostadsmarknaden – amorteringskrav och kontantinsats försvårar köp och byte av bostad11.1.2019 07:56:00 CETPressmeddelande

Klimatet på bostadsmarknaden blir allt hårdare. Nyproducerade bostäder står tomma och blir inte sålda, trots att det råder en hög bostadsbrist. Svea Ekonomis senaste Novus-undersökning visar att närmare hälften av befolkningen hindras från att köpa en ny bostad. Den vanligaste orsaken är att man saknar den kontantinsats som krävs, samtidigt som många väljer att avstå från att köpa eller byta bostad då de inte vill skuldsätta sig.