Svea Ekonomi lanserar leasing i checkout

Som första svenska betaltjänst erbjuder Svea Ekonomi nu leasing som betalsätt i sin checkout-lösning. Det nya betalsättet gör att e-handlare kan erbjuda sina kunder ytterligare ett betalningsalternativ och de företag som handlar får en större valfrihet att välja det betalsätt som passar dem bäst.

Svea Ekonomi lanserar leasing i checkout

Genom att teckna avtal med Svea Ekonomi kan kunder som driver e-handel riktat mot företagskunder enkelt och smidigt ta del av alla betalsätt som fram till idag inkluderat faktura, kortbetalning och bankbetalningar. Från och med den 1 maj adderas ett betalsätt då Leasing läggs till.

– Vi för en ständig dialog med våra B2B-kunder och har sett att den digitala handeln klättrar högre upp på önskelistan. För att möta efterfrågan gör vi nu det möjligt att erbjuda leasing som betalsätt i vår checkout. Det innebär att våra kunders företagskunder kan välja ett alternativ som fördelar kostnaderna över tid och inte längre binder upp företagets kapital i samband med större inköp, säger Magdalena Caesar, affärsområdesansvarig på Svea Ekonomi.

Varför Leasing?

• Månadskostnaden är enkel att budgetera och kan anpassas till verksamhetens intäkter
  • Kunden behåller sin likviditet och binder inte kapital i utrustningen
  • Hela avgiften för leasing är avdragsgill

För mer information, kontakta:
Magdalena Caesar, affärsområdesansvarig, Svea Ekonomi
08-470 35 88 eller magdalena.caesar@sveaekonomi.se

Om Svea Ekonomi

Vår grundidé på Svea Ekonomi är enkel. Att vi och våra kunder ska växa med varje möjlighet. Sedan 1981 har vi växt från ett företag som erbjuder fakturatjänster, till en ledande aktör inom finansiering och betallösningar. Idag är vi över 1 000 anställda med en sak gemensamt – vi förverkligar idéer vi tror på, oavsett om de kommer från oss själva eller våra kunder.

Det här är särskilt tydligt i vårt arbete inom e-handeln där våra lösningar är framtagna för att möta både krav på en smidig kundupplevelse och e-handlarens behov av en betallösning som driver konverteringen i webbshopen. Det ska vara enkelt att handla och ta betalt.

Abonnera på våra pressmeddelanden.

Svea Ekonomis obligation noterad vid Nasdaq Stockholm7.9.2018 11:12Pressmeddelande

Svea Ekonomi AB (publ) (“Svea Ekonomi”) offentliggjorde den 3 april 2018 en emissionav Additional Tier 1-obligationer om 300 miljoner kronor (”Obligationerna”). Den 5september 2018 offentliggjorde Svea Ekonomi ett prospekt och meddelade samtidigt att ansökan lämnas in till Nasdaq Stockholm avseende notering av Obligationerna. Nasdaq har godkänt Svea Ekonomis ansökan om upptagande till handel och första dag för handel med Obligationerna är idag, 7 september 2018. Prospektet avseende Obligationerna finns tillgängligt på Svea Ekonomis hemsida (www.svea.com). Informationen i detta pressmeddelande är sådan som Svea Ekonomi AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 7 september 2018.

Svea Ekonomi offentliggör prospekt och förbereder notering av obligation vid Nasdaq Stockholm5.9.2018 11:20Pressmeddelande

Svea Ekonomi AB (publ) (“Svea Ekonomi” eller ”Bolaget”) offentliggjorde den 3 april 2018 en emission av Additional Tier 1-obligationer om 300 miljoner kronor(”Obligationerna”). I enlighet med villkoren för Obligationerna avses de inom kort bli noterade samt upptagna till handel på marknaden för företagsobligationer vid Nasdaq Stockholm. Ansökan ska lämnas in till Nasdaq Stockholm avseende notering av Obligationerna. Med anledning av detta har Bolaget upprättat ett prospekt. Prospektet har idag godkänts av och registrerats hos Finansinspektionen i enlighet med lagen (1991:980) om handel med finansiella instrument. Prospektet kommer att hållas tillgängligt på Finansinspektionens hemsida (www.fi.se) och Bolagets hemsida (www.svea.com). Informationen i detta pressmeddelande är sådan som Svea Ekonomi AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 5 september 2018.