Svea Ekonomi offentliggör prospekt och förbereder notering av obligation vid Nasdaq Stockholm

Svea Ekonomi AB (publ) (Svea Ekonomi” eller ”Bolaget) offentliggjorde den 3 april 2018 en emission av Additional Tier 1-obligationer om 300 miljoner kronor(”Obligationerna”). I enlighet med villkoren för Obligationerna avses de inom kort bli noterade samt upptagna till handel på marknaden för företagsobligationer vid Nasdaq Stockholm. Ansökan ska lämnas in till Nasdaq Stockholm avseende notering av Obligationerna.

Med anledning av detta har Bolaget upprättat ett prospekt. Prospektet har idag godkänts av och registrerats hos Finansinspektionen i enlighet med lagen (1991:980) om handel med finansiella instrument. Prospektet kommer att hållas tillgängligt på Finansinspektionens hemsida (www.fi.se) och Bolagets hemsida (www.svea.com).

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som Svea Ekonomi AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 5 september 2018.

Lennart Ågren, VD, 08-735 90 62, lennart.agren@svea.com
Anders Lidefelt, vVD, 08-735 90 35, anders.lidefelt@svea.com

Svea Ekonomi - finansieringslösningar för företag och privatpersoner

Abonnera på våra pressmeddelanden.

Svea Ekonomis obligation noterad vid Nasdaq Stockholm7.9.2018 11:12Pressmeddelande

Svea Ekonomi AB (publ) (“Svea Ekonomi”) offentliggjorde den 3 april 2018 en emissionav Additional Tier 1-obligationer om 300 miljoner kronor (”Obligationerna”). Den 5september 2018 offentliggjorde Svea Ekonomi ett prospekt och meddelade samtidigt att ansökan lämnas in till Nasdaq Stockholm avseende notering av Obligationerna. Nasdaq har godkänt Svea Ekonomis ansökan om upptagande till handel och första dag för handel med Obligationerna är idag, 7 september 2018. Prospektet avseende Obligationerna finns tillgängligt på Svea Ekonomis hemsida (www.svea.com). Informationen i detta pressmeddelande är sådan som Svea Ekonomi AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 7 september 2018.