Svea Ekonomi offentliggör prospekt och förbereder notering av obligation vid Nasdaq Stockholm

Svea Ekonomi AB (publ) (“Svea Ekonomi” eller ”Bolaget”) offentliggjorde den 14 juni 2019 en emission av en Tier 2-obligation om 300 miljoner kronor (”Obligationen”). I enlighet med villkoren för Obligationen avses den inom kort bli noterad samt upptagen till handel på marknaden för företagsobligationer vid Nasdaq Stockholm. Ansökan ska lämnas in till Nasdaq Stockholm avseende notering av Obligationen.
Med anledning av detta har Bolaget upprättat ett prospekt. Prospektet har igår godkänts av och registrerats hos Finansinspektionen i enlighet med lagen (1991:980) om handel med finansiella instrument. Prospektet kommer att hållas tillgängligt på Finansinspektionens hemsida (www.fi.se) och Bolagets hemsida (www.svea.com).

Informationen lämnades för offentliggörande klockan 09.00 CEST den 10 juli 2019.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Lennart Ågren, VD, 08-735 90 63, lennart.agren@sveaekonomi.se
Anders Lidefelt, vVD, 08-735 90 35, anders.lidefelt@sveaekonomi.se

Varannan svensk företagare: Svårt att hitta balans mellan jobb och privatliv4.10.2019 07:45:25 CESTPressmeddelande

Ett eget företag kan innebära en känsla av frihet och möjlighet att styra sin egen tid. Men för många kan det även skapa en känsla av att inte riktigt räcka till. En ny Novus-undersökning från bank- och finansgruppen Svea visar nämligen att närmare varannan svensk företagare har svårt att balansera jobb och privatliv. Framförallt är det tiden med familjen som drabbas.

Young E-business of the Year 2019: Nu startar entreprenörstävlingen för unga över hela landet2.10.2019 08:06:00 CESTPressmeddelande

Sverige lyfts ofta fram som ett föregångsland för unga digitala entreprenörer och antalet butiker på nätet ökar för varje dag som går. För att uppmuntra unga att starta företag har bank- och finansgruppen Svea instiftat det årliga priset ”Young E-business of the Year”. I år startar tävlingen den 1 oktober. Ungdomar mellan 15 och 25 år har då chansen att presentera sina e-handelsidéer för chansen att vinna 10 000 kronor.

Svenskarna dåligt rustade för oväntade utgifter – för mer än var fjärde svensk går smärtgränsen vid 5 000 kronor26.9.2019 07:36:00 CESTPressmeddelande

Oförutsedda händelser kan inträffa när som helst och ofta innebär det oväntade utgifter, något som långt från alla tagit höjd för i sin hushållsbudget. En färsk Novus-undersökning från bank- och finansgruppen Svea visar att hela 27 procent av svenska folket inte klarar en oväntad utgift på mer än 5 000 kronor. För var femte svensk går smärtgränsen redan vid 3 000 kronor. Och skillnaden mellan kvinnor och män är påtaglig.

Svea Ekonomi AB (publ) offentliggör delårsrapport för perioden 1 januari - 30 juni 201929.8.2019 08:00:00 CESTPressmeddelande

Delårsrapporten finns tillgänglig på Sveas hemsida under Om oss/Finansiell information, läs här: Delårsrapport 2019-06-30 För ytterligare information, vänligen kontakta: Lennart Ågren, vd, 08-735 90 62, lennart.agren@svea.com Informationen i detta pressmeddelande är sådan som Svea Ekonomi AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 29 augusti 2019.