Svea Ekonomi sluter avtal med Verifone om fakturabetalning via betalterminaler

Jan Frödén, Svea Ekonomi och Morgan Sellén, Verifone.

Svea Ekonomi och Verifone, leverantör av betal- och handelslösningar, har tecknat avtal om att erbjuda fakturabetalning direkt i butikens betalterminal. Avtalet innebär att privatkunder hos Svea Ekonomi, utöver att betala med sitt kort, också kan välja att betala sina köp mot faktura och delbetala i anslutna butiker. Den nya lösningen introduceras under våren 2018.

Genom avtalet breddas utbudet av tjänster som Verifone erbjuder sina kunder via betalterminalerna.

• Att kunna ta betalt på flera olika sätt och erbjuda mervärdestjänster är viktigt för alla handlare, säger Morgan Sellén, vd på Verifone Sverige. Genom att kanalisera nya tjänster via våra terminaler slipper tredjepartsaktörer att utveckla dyra egna kassaspecifika lösningar för integrationen mellan kassaterminal och bakomliggande ekonomisystem. Det ger stordriftsfördelar genom att de har tillgång till en enhetlig lösning.
  • Att erbjuda marknaden en integrerad och enkel lösning med fler betalsätt i befintlig infrastruktur skapar inte bara säljstöd för handlarna utan också en trygg och smidig upplevelse för konsumenterna. Det är otroligt spännande att tillsammans med Verifone vara med och bygga framtidens betallösningar, säger Jan Frödén, affärsområdeschef betalningar på Svea Ekonomi.

För mer information, kontakta:

Jan Frödén, Svea Ekonomi: 08-735 90 00, jan.froden@sveaekonomi.se

Morgan Sellén, Verifone, 0709-26 43 32, morgan.sellen@verifone.com

Svea Ekonomi - finansieringslösningar för företag och privatpersoner

Abonnera på våra pressmeddelanden.

Svenska e-handlare räds inte Amazon17.1.2019 09:53:46Pressmeddelande

Den senaste tiden har det talats mycket om Amazons entré på den svenska e-handelsmarknaden och vad det kommer att innebära. Men vad tycker och tänker egentligen de svenska e-handlarna om jättens intåg? En ny undersökning från Payson i samarbete med Svea Ekonomi visar att majoriteten av e-handlarna inte känner någon oro över Amazons ankomst. Bara fyra procent uppger att de känner en stor oro. Däremot tror nästan var fjärde e-handlare att det kan komma att påverka deras e-butik negativt.

Varannan svensk stängs ute från bostadsmarknaden – amorteringskrav och kontantinsats försvårar köp och byte av bostad11.1.2019 07:56:00Pressmeddelande

Klimatet på bostadsmarknaden blir allt hårdare. Nyproducerade bostäder står tomma och blir inte sålda, trots att det råder en hög bostadsbrist. Svea Ekonomis senaste Novus-undersökning visar att närmare hälften av befolkningen hindras från att köpa en ny bostad. Den vanligaste orsaken är att man saknar den kontantinsats som krävs, samtidigt som många väljer att avstå från att köpa eller byta bostad då de inte vill skuldsätta sig.

Ny undersökning från Svea Ekonomi visar: Svenskarna drar sig för att låna mer pengar27.12.2018 08:06:00Pressmeddelande

Med räntehöjningar i sikte har osäkerhet blivit ett nyckelord när det kommer till privatekonomi. Något som avspeglas i en ny Novus-undersökning från Svea Ekonomi. Den visar att svenskarnas vilja att låna pengar är väldigt låg. Åtta av tio svenskar svarar nämligen att de inte vill låna mer pengar. Endast tre procent vill låna mer pengar än de redan gör idag. Sparande däremot är mer intressant, hela sju av tio uppger att de sparar varje månad.

Brist på kapital bromsar tillväxten för vart femte företag19.12.2018 08:06:00Pressmeddelande

För företag är tillgången till kapital avgörande för tillväxten. Det gäller framför allt mindre och nystartade företag, där finansiering via banklån och riskkapital kan vara begränsad. En ny Novus-undersökning från Svea Ekonomi visar att 19 procent av Sveriges företag anser att brist på kapital hindrar dem från att växa. Och problemet är mer utbrett bland företag i Småland än i storstadsregionerna.

Svenska ledningsgrupper saknar digital kompetens17.12.2018 09:30:09Pressmeddelande

Det råder en stor brist på digital kompetens bland svenska företag. I alla fall om man ska tro svenska företagsledare. I Svea Ekonomis senaste Novus-undersökning uppger var tredje företagsledare att deras ledning inte har tillräcklig digital kompetens för att hantera de utmaningar digitaliseringen medför. Det visar sig även att var femte företag tror att den bristande kompetensen i hög eller ganska hög grad begränsar deras verksamhet.

E-handlarna spår en god jul13.12.2018 13:25:43Pressmeddelande

November avslutades med e-handelshögtiderna Black Friday och Cyber Monday och e-handlarna blickar nu framåt mot julhandeln. En högtid som var tredje e-handlare tror kommer överstiga förra årets julförsäljning. Det visar en undersökning som genomförts av Payson i samarbete med Svea Ekonomi där hundratals svenska e-handlare deltagit. Dessutom uppger majoriteten att försäljningen ökar jämfört med övriga perioder på året och de flesta e-handlarna tror att den smarta högtalaren blir årets e-klapp.