Svea Ekonomi sluter avtal med Verifone om fakturabetalning via betalterminaler

Jan Frödén, Svea Ekonomi och Morgan Sellén, Verifone.

Svea Ekonomi och Verifone, leverantör av betal- och handelslösningar, har tecknat avtal om att erbjuda fakturabetalning direkt i butikens betalterminal. Avtalet innebär att privatkunder hos Svea Ekonomi, utöver att betala med sitt kort, också kan välja att betala sina köp mot faktura och delbetala i anslutna butiker. Den nya lösningen introduceras under våren 2018.

Genom avtalet breddas utbudet av tjänster som Verifone erbjuder sina kunder via betalterminalerna.

• Att kunna ta betalt på flera olika sätt och erbjuda mervärdestjänster är viktigt för alla handlare, säger Morgan Sellén, vd på Verifone Sverige. Genom att kanalisera nya tjänster via våra terminaler slipper tredjepartsaktörer att utveckla dyra egna kassaspecifika lösningar för integrationen mellan kassaterminal och bakomliggande ekonomisystem. Det ger stordriftsfördelar genom att de har tillgång till en enhetlig lösning.
  • Att erbjuda marknaden en integrerad och enkel lösning med fler betalsätt i befintlig infrastruktur skapar inte bara säljstöd för handlarna utan också en trygg och smidig upplevelse för konsumenterna. Det är otroligt spännande att tillsammans med Verifone vara med och bygga framtidens betallösningar, säger Jan Frödén, affärsområdeschef betalningar på Svea Ekonomi.

För mer information, kontakta:

Jan Frödén, Svea Ekonomi: 08-735 90 00, jan.froden@sveaekonomi.se

Morgan Sellén, Verifone, 0709-26 43 32, morgan.sellen@verifone.com

Svea Ekonomi - finansieringslösningar för företag och privatpersoner

Höganäs, Ulricehamn och Strömstad: Här är Sveriges hetaste e-handelskommuner7.5.2020 07:31:00 CESTPressmeddelande

E-handeln växer stadigt i Sverige. En av fördelarna är möjligheter att nå konsumenter runt om i hela landet men även internationellt. Under 2019 startades hela 2 084 nya e-handelsföretag i Sverige, många av dem på mindre orter. Bank- och finansgruppen Svea har för tredje året i rad kartlagt var e-handelsklimatet är som hetast och i år toppar Höganäs listan över Sveriges hetaste e-handelskommuner. Strax där efter kommer Ulricehamn och Strömstad.

Svenska B2B-företag i ny undersökning: ”Ekonomiskt lönsamt med hållbarhet”30.12.2019 06:36:00 CETPressmeddelande

Idag är arbete med hållbarhet mer eller mindre en hygienfaktor och något som många svenskar och företag ser som en självklarhet. Dessutom pekar allt mer på att det är lönsamt ur ett såväl socialt som ekonomiskt och ekologiskt perspektiv. Men hur långt har B2B-företagen kommit? Fler än åtta av tio uppger att de har en hållbarhetsstrategi implementerad och bara en av tio menar att de inte har det eftersom det inte är lönsamt.

Young E-business of the Year 2019: Här är finalisterna och vinnaren i årets entreprenörstävling för unga18.12.2019 07:36:00 CETPressmeddelande

För att uppmuntra fler ungdomar att starta e-butik har bank- och finansgruppen Svea instiftat det årliga priset ”Young E-business of the Year”. Under oktober fick ungdomar mellan 15 och 25 år möjlighet att testa sitt entreprenörskap och presentera sina e-handelsidéer för chansen att vinna ett stipendium. Fem finalister har nu utsetts och däribland årets vinnare: Neptun UF från Bromma.