Svea Ekonomi sluter avtal med Verifone om fakturabetalning via betalterminaler

Jan Frödén, Svea Ekonomi och Morgan Sellén, Verifone.

Svea Ekonomi och Verifone, leverantör av betal- och handelslösningar, har tecknat avtal om att erbjuda fakturabetalning direkt i butikens betalterminal. Avtalet innebär att privatkunder hos Svea Ekonomi, utöver att betala med sitt kort, också kan välja att betala sina köp mot faktura och delbetala i anslutna butiker. Den nya lösningen introduceras under våren 2018.

Genom avtalet breddas utbudet av tjänster som Verifone erbjuder sina kunder via betalterminalerna.

• Att kunna ta betalt på flera olika sätt och erbjuda mervärdestjänster är viktigt för alla handlare, säger Morgan Sellén, vd på Verifone Sverige. Genom att kanalisera nya tjänster via våra terminaler slipper tredjepartsaktörer att utveckla dyra egna kassaspecifika lösningar för integrationen mellan kassaterminal och bakomliggande ekonomisystem. Det ger stordriftsfördelar genom att de har tillgång till en enhetlig lösning.
  • Att erbjuda marknaden en integrerad och enkel lösning med fler betalsätt i befintlig infrastruktur skapar inte bara säljstöd för handlarna utan också en trygg och smidig upplevelse för konsumenterna. Det är otroligt spännande att tillsammans med Verifone vara med och bygga framtidens betallösningar, säger Jan Frödén, affärsområdeschef betalningar på Svea Ekonomi.

För mer information, kontakta:

Jan Frödén, Svea Ekonomi: 08-735 90 00, jan.froden@sveaekonomi.se

Morgan Sellén, Verifone, 0709-26 43 32, morgan.sellen@verifone.com

Svea Ekonomi - finansieringslösningar för företag och privatpersoner

Abonnera på våra pressmeddelanden.

Svea Ekonomis obligation noterad vid Nasdaq Stockholm7.9.2018 11:12Pressmeddelande

Svea Ekonomi AB (publ) (“Svea Ekonomi”) offentliggjorde den 3 april 2018 en emissionav Additional Tier 1-obligationer om 300 miljoner kronor (”Obligationerna”). Den 5september 2018 offentliggjorde Svea Ekonomi ett prospekt och meddelade samtidigt att ansökan lämnas in till Nasdaq Stockholm avseende notering av Obligationerna. Nasdaq har godkänt Svea Ekonomis ansökan om upptagande till handel och första dag för handel med Obligationerna är idag, 7 september 2018. Prospektet avseende Obligationerna finns tillgängligt på Svea Ekonomis hemsida (www.svea.com). Informationen i detta pressmeddelande är sådan som Svea Ekonomi AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 7 september 2018.

Svea Ekonomi offentliggör prospekt och förbereder notering av obligation vid Nasdaq Stockholm5.9.2018 11:20Pressmeddelande

Svea Ekonomi AB (publ) (“Svea Ekonomi” eller ”Bolaget”) offentliggjorde den 3 april 2018 en emission av Additional Tier 1-obligationer om 300 miljoner kronor(”Obligationerna”). I enlighet med villkoren för Obligationerna avses de inom kort bli noterade samt upptagna till handel på marknaden för företagsobligationer vid Nasdaq Stockholm. Ansökan ska lämnas in till Nasdaq Stockholm avseende notering av Obligationerna. Med anledning av detta har Bolaget upprättat ett prospekt. Prospektet har idag godkänts av och registrerats hos Finansinspektionen i enlighet med lagen (1991:980) om handel med finansiella instrument. Prospektet kommer att hållas tillgängligt på Finansinspektionens hemsida (www.fi.se) och Bolagets hemsida (www.svea.com). Informationen i detta pressmeddelande är sådan som Svea Ekonomi AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 5 september 2018.