Svea förlänger samarbetet med AIK Fotboll

Svea har varit huvudpartner till AIK Fotboll sedan 2011. När samarbetet nu förlängs blir det för tionde året i rad som bank- och finansgruppen blir idrottsklubbens huvudpartner. Samarbetet sträcker sig fram till 2023.

Svea har som huvudpartner varit en del av AIK Fotbolls verksamhet i tio år när parterna nu förlänger samarbetet fram till och med 2023. Under det långvariga samarbetet har AIK Fotboll haft en stor sportslig utveckling på såväl dam- och herrsidan som på ungdomssidan.

– Vi ser fram emot ytterligare tre framgångsrika år tillsammans. Vi hoppas såklart att både damernas avancemang till högsta serien och herrarnas revanschlust kommer att ge ett sportsligt roligt 2021 som start på vårt nya samarbete. En annan viktig anledning till att vi väljer att fortsätta vårt samarbete är AIK:s ungdomsfotboll. Vi tycker att unga tjejer och killar ska få möjlighet att ha en meningsfull fritid och utvecklas som individer. Och att få se dessa ungdomar år efter år ta plats i seniorverksamheten värmer extra mycket, säger Svea Ekonomis VD Lennart Ågren.

– Vårt djupa samarbete med Svea betyder mycket för AIK Fotboll ur både ett ekonomiskt perspektiv, men även för utvecklingen av vår klubb. En huvudpartner som Svea ställer krav på sitt samarbete med AIK Fotboll vilket ökar vår drivkraft och gör oss till en bättre fotbollsklubb. Jag är väldigt stolt över vårt partnerskap, säger AIK Fotbolls Vice VD Fredrik Söderberg.

Ungdomsverksamheten och AIK Fotbolls samhällsengagemang är något som Svea är extra engagerade i. Under pandemin medverkade Svea bland annat i initiativet Svartgul matlåda, till förmån för sjukvårdspersonalen under covid-19.

Amazon inget hot för svenska e-handlare25.2.2021 07:45:00 CETPressmeddelande

Efter flera år av rykten lanserade Amazon sin svenska e-handelsplattform i oktober 2020. Reaktionerna på e-handelsjättens intåg har varit både positiv och negativ, men frågan är hur de svenska e-handlarna själva ser på det. Svea och Paysons senaste undersökning visar att inte rör sig om någon utbredd oro från e-handlarnas sida och bara drygt var tredje kommer genomföra åtgärder i deras e-butiker till följd av lanseringen.

Ny undersökning från Svea: Svenskar avstår gemensam ekonomi – litar inte på sin partner15.12.2020 07:33:00 CETPressmeddelande

Tre av fyra svenskar har gemensamma utgifter och i de allra flesta fall handlar det om delade kostnader med en maka/make eller sambo. Men en ny undersökning från bank- och finansgruppen Svea visar att var sjunde medvetet undanhållit ekonomin från sin partner. De vanligaste anledningarna? Att den egna ekonomin är privat, bristande tillit och man skäms över sin ekonomi.