Svea förlänger samarbetet med AIK Fotboll

Svea har varit huvudpartner till AIK Fotboll sedan 2011. När samarbetet nu förlängs blir det för tionde året i rad som bank- och finansgruppen blir idrottsklubbens huvudpartner. Samarbetet sträcker sig fram till 2023.

Svea har som huvudpartner varit en del av AIK Fotbolls verksamhet i tio år när parterna nu förlänger samarbetet fram till och med 2023. Under det långvariga samarbetet har AIK Fotboll haft en stor sportslig utveckling på såväl dam- och herrsidan som på ungdomssidan.

– Vi ser fram emot ytterligare tre framgångsrika år tillsammans. Vi hoppas såklart att både damernas avancemang till högsta serien och herrarnas revanschlust kommer att ge ett sportsligt roligt 2021 som start på vårt nya samarbete. En annan viktig anledning till att vi väljer att fortsätta vårt samarbete är AIK:s ungdomsfotboll. Vi tycker att unga tjejer och killar ska få möjlighet att ha en meningsfull fritid och utvecklas som individer. Och att få se dessa ungdomar år efter år ta plats i seniorverksamheten värmer extra mycket, säger Svea Ekonomis VD Lennart Ågren.

– Vårt djupa samarbete med Svea betyder mycket för AIK Fotboll ur både ett ekonomiskt perspektiv, men även för utvecklingen av vår klubb. En huvudpartner som Svea ställer krav på sitt samarbete med AIK Fotboll vilket ökar vår drivkraft och gör oss till en bättre fotbollsklubb. Jag är väldigt stolt över vårt partnerskap, säger AIK Fotbolls Vice VD Fredrik Söderberg.

Ungdomsverksamheten och AIK Fotbolls samhällsengagemang är något som Svea är extra engagerade i. Under pandemin medverkade Svea bland annat i initiativet Svartgul matlåda, till förmån för sjukvårdspersonalen under covid-19.

Dyrt, saknad kompetens och ogynnsamt: Detta stoppar svenska företag från ny teknik29.3.2021 07:33:00 CEST | Pressmeddelande

AI, VR, AR och externa digitala marknadsplatser, verktygen och plattformarna blir allt mer närvarande i konsumenters liv. Men är de nya teknikerna en del av företagens vardag? En ny rapport från Svea visar att en klar majoritet är positiva till teknik som AI och dess inverkan på försäljningen. Men samtidigt stoppas de av att rätt kompetens saknas och att det är för dyrt.

Spelexperten väljer Svea för att möta kundernas behov22.3.2021 07:33:00 CET | Pressmeddelande

Spelexpertens affärsidé har skördat framgångar samtidigt som allt fler röster höjs om att barn, ungdomar – och vuxna spenderar mer tid framför skärmen istället för att umgås. Nu gör den digitala spelbutiken det lättare för spelsugna svenskar att lägga vantarna på sitt favoritspel. Genom ett nytt samarbete med Svea blir det nämligen smidigare att klicka hem sällskapsspel från Spelexpertens webbutik.