Svea Bank AB (publ)

Svea lanserar MobilePay i Danmark och Finland

Svea Bank fortsätter att utveckla sitt erbjudande med nya betalsätt i sin betallösning. Sedan tidigare finns Swish i Sverige och Vipps i Norge. Nu lanseras MobilePay i både Danmark och Finland.

MobilePay har blivit en mycket populär betalmetod i Danmark och Finland. Den efterfrågas därför av både e-handlare och konsumenterna. Genom att addera MobilePay stärker vi köpupplevelsen för konsumenterna och ökar möjligheten till konvertering för e-handlarna.

”Syftet med att vi integrerar betalmetoden i vår checkout är dels efterfrågan från våra e-handlare och dels för att betalmetoden är mycket populär i Danmark och Finland", säger Magdalena Caesar, affärsområdeschef på Svea Bank.

I Danmark görs hälften av alla transaktioner inom e-handeln med MobilePay. I Finland är MobilePay en av de tre vanligaste betalmetoderna.

”MobilePay har på kort tid utvecklats till en omtyckt betalmetod. MobilePay gör betalningen enkel och ökar konverteringen markant for butikerna. Därför är MobilePay ett naturligt val för e-handlare", säger Lars Green, Commercially responsible på MobilePay.

Svea Bank AB (publ)

Svea Bank AB (publ) är en koncern med finansiell verksamhet i ett flertal europeiska länder. Med 40 års erfarenhet av att hjälpa företag och privatpersoner med deras likviditet är Svea ett naturligt val när de behöver en finansieringspartner. Sveas vision är att vara en ledande finansiell aktör i Europa.

Följ Svea Bank AB (publ)

Senaste pressmeddelandena från Svea Bank AB (publ)

Payson lanserar Swish som betalsätt27.2.2022 08:00:00 CET | Pressmeddelande

Mobila betalsätt blir alltmer populära på nätet samtidigt som vår mobiltelefon är den mest använda digitala enheten. Att addera Swish till Paysons utbud var därför en självklarhet när det idag finns över sju miljoner användare av Swish-appen. Nu kan företagskunder ta betalt med den smidiga metoden direkt i Payson Checkout. – Swish har varit ett efterfrågat tillägg både från våra e-butiker och konsumenter, och det är extra roligt att vi nu kan leva upp till deras önskemål. Vi ser det som vår uppgift att göra hanteringen för e-handlaren så enkel som möjligt och därför viktigt att inkludera transaktionerna i den befintliga strukturen och återrapporteringen. För att kunna erbjuda en helhetslösning för såväl startup’s som etablerade verksamheter är det centralt att alla betalmetoder som används på marknaden finns med och samverkar för att smidigt kunna ta betalt, säger VD Per Bodell. Om Payson: Payson startades 2004 i syfte att hjälpa privatpersoner och företag som vill ta betalt eller skic

Svea och SeQura bildar allians för den internationella marknaden3.2.2022 14:02:04 CET | Pressmeddelande

Svea Bank har förvärvat 17,7 procent av aktierna i SeQura, en ledande leverantör av betaltjänster i södra Europa. Investeringen är grunden till en allians mellan de två företagen som vill vidareutveckla sina respektive produktutbud för att kunna erbjuda en stark betallösning till den europeiska marknaden. Målet är att utveckla nya e-handelsverktyg och betallösningar som kan accelerera den digitala utvecklingen och ge företag möjlighet att stärka relationerna med sina kunder. Investeringen kommer även att fokusera på att utforma och testa olika kundupplevelser för att utvärdera vad som gör en kund återkommande, både i fysiska butiker och online. -Vi delar visionen om att sätta kunden i centrum i allt vi gör. Detta samarbete kommer att ge oss möjlighet att dela med oss ​​av kunskaper och kunna erbjuda ett starkt alternativ för den internationella marknaden och för företag som strävar efter att förbättra relationen med sina kunder samtidigt som de fokuserar på tillväxt, säger Lennart Ågre

Amazon-effekt?: Dubbelt så många företag som i fjol planerar att börja sälja på externa digitala marknadsplatser22.12.2021 07:30:00 CET | Pressmeddelande

Antalet svenska företag som överväger att använda sig av externa digitala marknadsplatser har fördubblats på ett år. Sex procent av alla företag säljer i dag via externa tjänster och 15 procent överväger att börja göra det. Men många B2B-företag är fortfarande skeptiska. Det visar årets digitala försäljningsrapport från bank- och finansgruppen Svea.