Sven-Bertil Taube och Peter Nordahl i BingoLotto!

Dags för stor Novemberfinal i BingoLotto. Rickard Olsson bjuder in den folkkäre vissångaren Sven-Bertil Taube till programmet som kommer tillsammans med arrangören och producenten Peter Nordahl. Dessutom gästar sångerskan Frida Öhrn studion. Husbandet leds av Mattias Bylund.

FotoMyra Malmberg

Sven-Bertil Taube sitter på mer rutin än de flesta, verksam som han varit i närapå 70 år. Första skivinspelningen genomfördes 1954 och tv-debuten gick av stapeln redan 1949. Sedan dess har han hunnit med över 30 skivsläpp, ett 40-tal framträdanden i olika filmer och tv-serier – plus ett otal antal liveframträdanden runtom i världen.

Sven-Bertil är aktuell med albumet Så länge skutan kan gå Vol.2 tillsammans med Peter Nordahl och precis som sin föregångare är det en kärleksfull och poetisk hyllning till pappa Everts sånger med nya inspelningar av tex Sjösalavår, Frithof Anderssons paradmarsch, Den lycklige nudisten (Nudistpolka), Brevet från Lillan, Änglamark med flera.

Dessutom gästar sångerskan Frida Öhrn programmet som är aktuell med nya singeln The Callsom släpps under hennes soloprojekt ÖHRN.

Husbandet leds av Mattias Bylund och programledare är Rickard Olsson.

BingoLotto – Söndag 25 november kl. 18 i TV4.

FotoMyra Malmberg

John Lundvik i BingoLotto15.1.2019 11:43:30Pressmeddelande

På söndag bjuder programledare Rickard Olsson in artisten och låtskrivaren John Lundvik till BingoLotto. Husbandet leds av Mattias Bylund. Artisten, sångaren och låtskrivaren John Lundvik fick han sitt stora genombrott 2010 efter att tillsammans med Jörgen Elofsson skrivit Kronprinsessan Victorias och Daniels bröllopsgåva "When You Tell The World You're Mine". Låten framfördes av Björn Skifs och Agnes och kom att nå stora framgångar på Svensktoppen. John är aktuell med bidraget Too late for love i Melodifestivalen 2019. Rickard Olsson är kvällens programledare och BingoLottos husband leds av Mattias Bylund. BingoLotto – Söndag 20 januari kl. 18 i TV4.