Sven-Bertil Taube och Peter Nordahl i BingoLotto!

Dags för stor Novemberfinal i BingoLotto. Rickard Olsson bjuder in den folkkäre vissångaren Sven-Bertil Taube till programmet som kommer tillsammans med arrangören och producenten Peter Nordahl. Dessutom gästar sångerskan Frida Öhrn studion. Husbandet leds av Mattias Bylund.

FotoMyra Malmberg

Sven-Bertil Taube sitter på mer rutin än de flesta, verksam som han varit i närapå 70 år. Första skivinspelningen genomfördes 1954 och tv-debuten gick av stapeln redan 1949. Sedan dess har han hunnit med över 30 skivsläpp, ett 40-tal framträdanden i olika filmer och tv-serier – plus ett otal antal liveframträdanden runtom i världen.

Sven-Bertil är aktuell med albumet Så länge skutan kan gå Vol.2 tillsammans med Peter Nordahl och precis som sin föregångare är det en kärleksfull och poetisk hyllning till pappa Everts sånger med nya inspelningar av tex Sjösalavår, Frithof Anderssons paradmarsch, Den lycklige nudisten (Nudistpolka), Brevet från Lillan, Änglamark med flera.

Dessutom gästar sångerskan Frida Öhrn programmet som är aktuell med nya singeln The Callsom släpps under hennes soloprojekt ÖHRN.

Husbandet leds av Mattias Bylund och programledare är Rickard Olsson.

BingoLotto – Söndag 25 november kl. 18 i TV4.

FotoMyra Malmberg

We Are Voice med Mölndals Kammarkör i Bingolotto11.12.2018 07:00Pressmeddelande

På söndag bjuder Rickard Olsson in We Are Voice med Mölndals Kammarkör till BingoLotto. Vännerna Martin Rolinski, Simon Ljungman och Fredrik Berglund kläckte idén om We Are Voice, en gemensam mötesplats för körmedlemmar och körledare som skulle underlätta kommunikation, interaktion och repetition. We Are Voice vill få fler människor att sjunga tillsammans och är en unik konsertupplevelse där alla på konserten är medverkande, ingen är publik utan alla interagerar med varandra. Husbandet leds av Mattias Bylund och programledare är Rickard Olsson. BingoLotto – Söndag 16 december kl. 18 i TV4.