Sven-Bertil Taube till Dramaten med hyllade Hommage till vänner och min far

Sven-Bertil Taube återvänder till Dramaten med en intim konsertserie och nytt material, ackompanjerad av Peter Nordahl på flygel. Premiär på Stora scenen den 21 januari.

2014 och 2015 gav Sven-Bertil Taube en rad utsålda konserter på Dramaten med namnet  En hommage till vänner , som baserades på skivan  Hommage . Succén fortsatte ut på turné med nytt material under namnet  Hommage till vänner och min far  och snart gavs ännu en skiva ut:  Hommage vol 2

Nu kommer Sven-Bertil Taube tillbaka till Dramaten för att avsluta turnén där den började. Här får vi höra låtar från båda skivorna och möta Sven-Bertil i ett ännu intimare format, med Peter Nordahl på flygel som enda sällskap på scenen.

Sven-Bertil Taube har en lång karriär som vissångare och skådespelare bakom sig och är en av Sveriges mest folkkära artister. Mellan 1960 och 1971 gjorde Sven-Bertil Taube över 30 roller på Dramaten.

”Taube uppvisar en kreativ glöd och en artistisk förmåga som får en att baxna.”
Dagens Nyheter.

”Det är mycket, mycket kärlek i salongen. Så snuddar Taube och Nordahl också vid både livets och musikens kärna.” Göteborgs-Posten.

”Taube äger konsten att med sång och tal förflytta dig varsomhelst.”
Aftonbladet.

Föreställningslängd: 1 timme och 45 minuter inklusive paus