Sven Ingvars laddar för 65 års-Jubileumsfest i Karlstad på utsålt Löfbergs Arena x 2 i helgen!

Foto Jonas Lindqvist

Efter en minst sagt fullspäckad höst i hetluften med turné, ny musik, boksläpp och husband i På Spåret är det äntligen dags för en välförtjänt julvila för Sven Ingvars. Men innan julsockorna åker på är det dags att fira 65-årsjubileum på hemmaplan inför två helt utsålda Löfbergs Arena och har du missat att boka så finns de fortfarande lite biljetter kvar till sista spelningen för det här året på söndag.

I år är det 65 år sedan Sven Ingvars bildades i Slottsbron, ett samhälle i Grums kommun ett par mil väster om Karlstad. Det stora genombrottet kom under tidigt 60-tal och sedan dess har framgångarna avlöst varandra. Med låtar som ”Fröken Fräken”, ”Min gitarr”, ”Börja om från början”, ”Säg inte nej, säg kanske”, ”Kristina från Vilhelmina” m fl. skrev Sven Ingvars in sig i de svenska historieböckerna. På Svensktoppen har det totalt blivit 15 1:or, mer än någon annan artist. På den tiden var Sven-Erik Magnusson sångare och frontfigur och vid sin sida hade han Ingvar Karlsson med sitt unika gitarrspel.

Under åren har medlemmar kommit och gått. Idag är det Sven-Eriks son Oscar Magnusson som har tagit över som sångare, och även om det inte finns några originalmedlemmar kvar förvaltas arvet varsamt av dagens medlemmar.

Sven Ingvars låtskatt är enorm, och kanske är det variationen, det musikaliskt genreöverskridande som gjort att så många från olika generationer tagit till sig just musiken och den genuina spelglädjen bandet besitter. Sven Ingvars har alltid gått sin egen väg, raka som krokiga, och samlat intryck från sin samtid och skapat något alldeles eget och unikt av det. Inför höstens turné är en skattkista öppnad, innehållande historia, musik, rekord, floppar och tankar från 50-tal till 2020-tal. Ett helt liv i musikens tjänst.

Sven Ingvars släppte nya låten ”Röda trådens slut” på nyårsafton 2020 som ett första led i årets firande och den har fått ett mycket varmt välkomnande av publiken. "Röda trådens slut” har spelats flitigt på radion och har blivit Sven Ingvars 54:e (!) låt att gå in på Svensktoppen. För några veckor sedan var de så äntligen dags för en ny singel ”En Liten Bit Av Värmeland”, ytterligare en låt signerad Oscar. Den spelades in under ett par soliga sensommardagar i september 2021 och fått samma namn som den aktuella jubileums turnén.

Det blir en kort vila för bandet som redan 7:e januari ger sig ut på vägen igen för att fortsätta 65 års festen.
Våren startar på ett nästintill redan utsålt Malmö Arena innan de åker vidare landet runt.

07 jan Malmö - Malmö Arena
09 jan Borås - Åhaga
14 Jan Växjö - Växjö Konserthus
15 jan Kalmar - KalmarSalen
21 jan Gävle - Gävle Konserthus
22 Jan örebro - Conventum Kongress
28 jan Norrköping - De Geerhallen
30 jan Helsingborg - Helsingborgs Konserthus
06 feb Kristianstad - Kristianstad Arena
11 feb Smedjebackaen - Barken Arena
12 feb Skövde - Skövde Arena
22 mar Göteborg - Lorensbergsteatern
23 mar Göteborg - Lorensbergsteatern
29 apr Visby - Wisby Strand
07 maj Luleå - Kulturens hus
08 maj Skellefteå - Sara Kulturhus

Boka dina biljetter till konserten via SvenIngvars.se

Producent: Lifeline Entertainment
Kontakt Lifeline: Producent Michael Henriksson & Lars Karlsson
Marknad & press: Helene Wigren Tel 0707527605 eller helene.wigren@lifeline.se

Bif högupplösta livebilder för nedladdning, för mer Information, kontakt med bandet och recensionsbiljetter hör av dig till Helene Wigren.

För att se videon från www.youtube.com måste du ge din tillåtelse högst upp på sidan.

Foto Jonas Lindqvist

Sven Ingvars fortsätter 65 års festen med landsomfattande turné med nypremiär på utsålt Scalateatern i Karlstad i helgen8.4.2022 09:10:00 CEST | Pressmeddelande

Fira jul med Bo Kaspers Orkester på turné - I denna mörka vintertid25.3.2022 09:35:00 CET | Pressmeddelande

Nytt album. Stråkorkester. Extra allt. Nu satsar vi stort på att göra en alldeles egen, unik julkonsert. Under pandemiåren fanns tid att försöka skriva in sig i den svenska julrepertoaren. ”Får tomten komma upp och hälsa på”, ”Julens stjärna”, ”I denna mörka vintertid”. Julkonserter har ofta sitt eget temperament. Där tid kan ges för tankar vad just dessa veckor på året betyder. Glädjen av att få träffa släkt och vänner. Eller saknaden av dom . Alla de ljus och förhoppningar som tänds för att det ska bli så bra. Och ”att far är hyfsat nykter” som vi sjunger i ”Önska dig en stilla natt”. Det ska bli väldigt kul att åka Skandinavien runt med detta stora musiksällskap. Välkomna. / Bo Kaspers Orkester Turneplan Bo Kaspers Orkester Julkonsert - I denna mörka vintertid 06 nov Norrköping, De Geerhallen kl.17:00 11 nov Umeå, Idunteatern kl.19:30 12 nov Skellefteå, Sara Kulturhus kl.19:30 13 nov Sundsvall, Tonhallen kl.17:00 19 nov Bergen, Grieghallen (N) 20 nov Oslo, Konserthuset (N) 01 dec Gö