Sven Melander och Magdalena Ribbing gästar Andreas T Olsson i improviserad teaterkabaré på Stora scenen

Den 25 oktober bjuder Andreas T Olsson, som slog igenom med succémonologen Sufflören , in till Improvisation på slottet – en oförberedd teaterkabaré sammanställd fritt efter Molière. Med sig på Stora scenen har han Magdalena Ribbing, Sven Melander, Maria Kulle, Per Svensson, Eric Stern och Sanna Sundqvist. Vid pianot: Göran Martling.

1663 skrev Molière Improvisation på slottet - en rasande satir över fransk teater. 350 år senare gör Andreas T Olsson ett försök att återuppliva den.

Utifrån Molières original spinner Andreas T Olsson med gäster ett pärlband av associationer, infall och texter med teater som röd tråd.  Improvisation på slottet blir en oförutsägbar teaterkabaré som kanske är mer improviserad än vad publiken anar.

Idé, manus, urval och regi Andreas T Olsson
Medverkande Magdalena Ribbing, Sven Melander, Maria Kulle, Per Svensson, Eric Stern och Sanna Sundqvist.
Vid pianot: Göran Martling

Biljetter släpps i dag, fredag, klockan 12 på dramaten.se