Svensk kortfilm utvald till filmfestival

Regissören Gustav Bondesons kortfilm Wasteland har blivit utvald till CineYouth Film Festival som äger rum nu i helgen. Festivalen arrangeras av Chicago International Film Festival och visar enbart filmer av regissörer som är under 22 år gamla.

Gustav Bondeson

Av över 400 inskickade bidrag har 64 filmer valts ut till festivalen, svenska Wasteland är en av dem. CineYouth Film Festival arrangeras mellan den 26 till 28 april i Music Box Theatre i Chicago, Gustav Bondesons film kommer att visas på lördag den 27 april. Filmen har även möjlighet att vinna pris under festivalen.

Wasteland skildrar en brusten relation mellan två män och om den känslomässiga (icke)bearbetningen av detta. Handlingen kretsar kring två personers samtal om livet där huvudkaraktären i samtalet inser att han aldrig tillåtit sig att känna sorg.

Filmen hade premiär den 2 februari i år och var en del av Halebop Creative Call, ett initiativ som ger unga kreatörer utrymme att växa i sitt arbete.

CineYouth Film Festival är en årlig festival som syftar till att stötta unga filmskapare i deras arbete.

Läs mer om festivalen här:

Se Wasteland samt läs mer om Halebop Creative Call här:

För mer information kontakta:
Gustav Bondesson, regissör, gustav@north56.se, 076-391 31 22

Gustav Bondeson