Svensk representant i arkitekternas europeiska branschorganisations styrelse

Idag valdes Carl Bäckstrand, vice vd på White Arkitekter, till styrelsen för ACE, Architects’ Council of Europe.

ACE är arkitektbranschens påverkansorganisation i Bryssel, där både Innovationsföretagen och Sveriges Arkitekter är medlemmar.

Carl Bäckstrand har suttit i styrelsen på ACE i två år, då Sverige hade ett tilldelat mandat. Nu har Carl Bäckstrand valts av årsmötet för ytterligare två år i styrelsen på ett eget mandat.

-  Carl Bäckstrands erfarenhet från både den svenska och den internationella arkitektmarknaden är och har varit en stor tillgång för ACE:s arbete. Det är värdefullt att han nu kan fortsätta att stärka och utveckla förutsättningarna för arkitektkontoren, både här hemma och på den europeiska marknaden genom ett fortsatt engagemang i styrelsen, säger Magnus Höij, förbundsdirektör på Innovationsföretagen.

Läs mer om ACE här.