Svensk vinnare i Cono Surs Matbloggtävling

14.1.2016 13:00 | Spring Wine & Spirits AB

Nu har vinnaren korats i vinhuset Cono Surs internationella matbloggtävling och Sofija Torebo Stridlund från Sverige knep förstaplatsen.

Efter månader av förberedelser och deltävlingar stod det klart att Stockholmsbördiga Sofija Torebo Stridlund, som till vardags driver bloggen I huvudet på elvaelva, skulle representera Sverige i Cono Surs internationella matbloggtävling. Den 12 november vann hon finalen över andra matbloggskockar från bland annat Japan och USA. Detta med paradrätten Grillad ryggbiff med wasabi-bearnaise, parmesanfries och sojaslungade gröna bönor. Vinsten består av, förutom äran, en utbildningsresa till Chile. Till denna rätt matchades vinet Cono Sur Organic Cabernet Sauvignon/Carmenere.

Cono Sur Organic Cabernet Sauvignon/Carmenere

För mer information, vänligen kontakta;
Li Berger, produktchef på Spring Wine & Spirits
tel 08-736 68 87, li.berger@springwine.se

www.springwine.se

Ladda ned bild
Vinet som matchades till den vinnande rätten Grillad ryggbiff med wasabi-bearnaise, parmesanfries och sojaslungade gröna bönor i Cono Sur internationella mattävling. Land: Chile, Colchagua Valley | Producent: Cono Sur | Druvor: 60% Cabernet Sauvignon & 40% Carmenere | Vol: 75cl | Alk: 14% | Art nr: 6586 | Pris: 89kr |
Ladda ned bild

Skriv in din e-postadress så får du ett mejl när vi har något nytt att berätta.

Chablis-producenten Domaine Laroche öppnar egen kräftpaviljong på Djurgårdsbrunns värdshus6.8.2017 21:06Pressmeddelande

Sensommar 2017. Du och dina vänner vill ha en kräftskiva men har varken tid, ork eller lokal. Dessutom har ni ett stort vinintresse och anser att kräftans sälta bäst matchar med friska och fräscha viner med uttalad syrlighet, gärna från Chablis. Titta då hit! Nu lanserar vinhuset Domaine Laroche sin egen kräftpaviljong på Djurgårdsbrunns Värdshus i Stockholm.

Trapiche Smoak Wood – sommarens smaksättare på grillen20.6.2017 13:25Pressmeddelande

Det grillas flitigt i de svenska hemmen under sommarhalvåret och många vill briljera med sina grillfärdigheter. En grillmetod som allt fler har upptäckt är att grilla med rökflis. Det fungerar både som smaksättare samtidigt som råvarorna både blir mörare och saftigare. Inför sommaren har det argentinska vinhuset Trapiche inlett ett samarbete med Lilla Rökeriet där de tagit fram ett rökflis - Trapiche Smoak Wood. Trapiche Smoak Wood lanseras 20 juni.

Den ljusrosa versionen av den ikoniska cavan Anna de Codorníu släpps nu i limiterad upplaga29.5.2017 09:58Pressmeddelande

Det spanska vinhuset Codorníu, även aktuell med ett samarbete med den svenska konstnärinnan Clara Hallencreutz, släpper inför sommaren 2017 ytterligare ett vin i limiterad design. Denna gång är det den ljusrosa cavan Anna de Codorníu Rosé Brut som får en ny lyxig kostym. Ett lyxigt bubblande inslag i sommarens rosémingel Snart är sommaren här vilket för många även innebär att det är rosévinspremiär. Anna de Codorníu Rosé Brut passar utmärkt att serveras både som en festlig aperitif och till somriga bufféer med till exempel löjromstoast och skagensnittar. Anna de Codorníu Rosé Brut har en mycket elegant och torr smak med en god balans mellan de fruktiga tonerna av röda bär – och de fräscha fruktsyrorna, samt bröd och mandel. Blenden består till 70 procent utav den prestigefyllda druvan Pinot Noir och resterande 30 procent av Chardonnay. Doften har tilltalande aromer av röda bär, som jordgubbar, körsbär och hallon, samt nötter, gröna äpplen och grapefrukt. Codorníus vinmakare rekommender