Svenska Blomsterbud såg ett stort uppsving av blomsterförmedlingen under pandemin

I coronatider har antalet blomsterbud ökat kraftigt. Svenska Blomsterbud har noterat en 60% ökning av blomsterförmedlingen under pandemin.

Svensk blomsterhandel omsätter drygt 13 miljarder kronor per år och enligt uppgifter från Blomsterhandelns riksförbund har försäljningen av blommor till restauranger, butiker och hotell rasat, i takt med att de hållit stängt på grund av pandemin. Trots detta så har svenskarna under pandemin skickat ungefär dubbelt så många blomsterbud än tidigare. Hemsidan Svenskablomsterbud.se har noterat en 60% ökning av blomsterförmedlingen sedan 2020 när pandemin bröt ut.

– Vi är mycket nöjda med det stora uppsvinget av blomsterförmedlingen. Vi har även märkt att vår hemsida varit mer trafikerad än vanligt under 2020. Det är roligt att folk vill glädja varandra med blommor och vi har även sett att trenden med blomsterbud har hållit i sig även under 2021, så det ska bli spännande att se hur nästkommande år blir, säger pressansvarig på Svenskablomsterbud.se

Enkelt och smidigt att skicka blomsterbud

Genom att skicka en vacker blombukett via blomsterförmedling kan man få en person att känna sig betydelsefull och uppskattad. Idag är det dessutom enklare än någonsin att skicka blommor varifrån man än befinner sig någonstans. Tidigare var det lite krångligare när man istället först behövde bege sig ut till närmsta florist och sedan fysiskt ge buketten till mottagaren. Nu går det däremot att skicka blomsterbud i hela Sverige och till och med utomlands om man önskar.

Det enda som krävs är en smartphone och en bra internetuppkoppling, sedan kan man skicka blommor genom bara några klick. Det ska först tas beslut om vilken bukett som ska skickas, vad kortet ska innehålla, samt var i Sverige blomsterbudet ska skickas. När betalning är genomförd och datum för leverans är bokad så kommer därefter ett blomsterbud att hämta upp buketten från närmsta florist och som sedan levererar direkt till mottagarens dörr.

Kontaktinformation:

Karl, Grundare

E-post: social@greta.se

GetLEI lanserar SvenskLEI: En lokal hemsida för den svenska marknaden för utfärdandet av LEI koder31.1.2024 13:39:21 CET | Pressmeddelande

GetLEI, en ledande global leverantör av Legal Entity Identifier (LEI)-koder, har idag med glädje tillkännagivit lanseringen av SvenskLEI, en ny hemsida som är speciellt anpassad för att möta behoven hos den svenska marknaden. Denna lansering markerar ett betydande steg i företagets strävan att göra processen för att skaffa och hantera LEI-koder enklare och mer tillgänglig för svenska företag.