Glimt - Glorious Living Interiors & Manufacturing Tribe AB

Svenska Glimt utvalda till Ambientes särskilda program för lovande design

På inrednings- och designmässan Ambiente i Frankfurt, 10-15 februari 2017, får några få chansen att visas på "NEXT Young and Creative Companies" - Ambientes plattform för unga designföretag med intressanta koncept. Glimt kniper en av de eftertraktade platserna och blir ensam representant för Sverige.

Glimts moderna förvaringskoncept

Glimt lanserade sin första kollektion av accessoarig förvaring i höstas. Juryn föll för den genomarbetade och nytänkande lösningen.

Glimts moderna koncept i luftigt svävande design utmanar vår bild av förvaring. En accessoarig känsla skapas av kontraster mellan starkt stål, praliniga färger och ljuddämpande filtväskor. Det är ett fiffigt system för alla rum och alla saker  - från källsortering till leksaker. Ett svenskt hantverk i små serier, i en omsorgsfull blandning av nytt och återvunnet material.

- Vi vill göra förändra bilden av vad förvaring kan vara, och göra, säger Christina Enell, medgrundare, Glimt. Vi utmanar oss själva på tre områden: att använda hållbara material, att sätta hållbar produktion före kostnadseffektivitet, samt skapa förföriskt designad förvaring för det nya boendet.

Boende förändras över tid och dagens trend med utsuddade rumsgränser, även mellan hem och arbetsmiljö, gör att rum utnyttjas till många och olika aktiviteter - samtidigt. När gränser suddas ut uppstår nya krav på att inredning - särskilt förvaring - måste funka i flytande föränderliga miljöer.

Det tar Glimt fasta på i sin första kollektion med ett modulärt koncept med två basenheter: en ställning av stål, Stålsherpan, samt förvaringsväskor i filt, Supergömman. Tillsammans bildas ett förvaringsteam som funkar överallt, till allt. Ställning och väskor tillverkas i Sverige i en omsorgsfull blandning av nytt och återvunnet material. För att ge stor valfrihet och anpassning till rummets karaktär finns enheterna i olika storlekar och färger, som fungerar enskilt eller tillsammans. Med påse i fungerar väskan även som en elegant återvinningsstation i köket.

Glimts monter finns i D-hallen 11.0 A64 (the Loft).

Glimts moderna förvaringskoncept
För alla rum och alla saker, även källsorteringen.
Glimt | Stålsherpa och Supergömmor

Glimt - Glorious Living Interiors & Manufacturing Tribe AB

076-3454081http://www.glimt.se

Glimt | Ecolicious Storage with a Twist

Glimts smarta koncept i luftigt svävande design förändrar bilden av vad förvaring kan vara och göra. En accessoarig känsla skapas av kontraster mellan starkt stål, praliniga färger och ljuddämpande filtväskor. För alla rum och alla saker  - från källsortering till leksaker. Ett svenskt hantverk i små serier, i en omsorgsfull blandning av nytt och återvunnet material.

* www.glimt.se * Instagram glimt.se * Facebook glimt.se *

Glimt är ett registrerat varumärke av Glorious Living Interiors and Manufacturing Tribe AB. Bakom märket står Christina Enell och Jenny Palmblad.

Följ Glimt - Glorious Living Interiors & Manufacturing Tribe AB

Abonnera på våra pressmeddelanden.

Senaste pressmeddelandena från Glimt - Glorious Living Interiors & Manufacturing Tribe AB