Svenska kyrkan anordnar även i år Drop in-vigslar på Alla hjärtans dag

Svenska kyrkan Norrköping firar kärleken på Alla hjärtans dag. I Styrstad kyrka fredagen den 14 februari 12.00–20.00 arrangerar S:t Johannes församling Drop in-vigslar.

Det är ett perfekt tillfälle för de par som har funderat på att gifta sig eller för de som kanske vill gifta sig på ett lite mer enklare och spontant sätt.

Vigseln är självklart kostnadsfri, men man behöver ha med sig hindersprövning och legitimation. (Minst en i brudparet måste också vara medlem i Svenska kyrkan.)

Det går att förboka sin vigsel på Alla hjärtans dag via S:t Johannes församlingsexpedition (011-24 13 00 eller stjohannes.forsamling@svenskakyrkan.se), men det går lika bra att bara komma som man är till Styrstad församlingshem. Präst, musiker och solist finns på plats. Efter vigseln bjuds det på bubbel och tårta.

Ola Berggren – vikarierande församlingsherde i S:t Johannes församling
ola.berggren@svenskakyrkan.se