Svenska Mästare i Standard, Latin & Tiodans 2022

Under lördagen utsågs årets svenska mästare i Standard, Latin & Tiodans i Münchenbryggeriet, i Stockholm.

Ines-Maria Stefanescu & Axel Jehrlander, Trefaldiga Svenska Mästare i Standard, Latin & Tiodans (Adult). Foto: Renata Kaleta
Det var ett publikfyllt Münchenbryggeriet som följde tävlingen och de fantastiska dansarna som gjorde upp om medaljerna.

Svenska Mästare i Standard, Latin & Tiodans 2022:

SM Standard Solo Youth – Olivia Quinn
SM Standard Par Youth – Benjamin Jonsson & Mira Rödbro
SM Standard Par Adult – Axel Jehrlander & Ines-Maria Stefanescu
SM Standard Par Senior – Steen Bödker & Johanna Westin

SM Latin Solo Youth – Olivia Quinn
SM Latin Solo Adult – Alexandra Ma
SM Latin Par Youth – Benjamin Jonsson & Mira Rödbro
SM Latin Par Adult – Axel Jehrlander & Ines-Maria Stefanescu
SM Latin Par Senior - James Johansson & Leila Frövik

SM Tiodans Youth – Benjamin Jonsson & Maria Rödbro
SM Tiodans Adult – Axel Jehrlander & Ines-Maria Stefanesu
SM Tiodans Senior – Oscar Cardfelt & Aili Larusson

Två danspar blev trefaldiga svenska mästare - Benjamin Jonsson & Maria Rödbro (Youth) och Axel Jehrlander & Ines-Maria Stefanescu (Adult)!

Musiken ansvarade DanceSport DJ Avera för, som debuterade som DJ i tonåren har sedan dess spelat på tävlingar över hela världen.

Invigningstalare och prisutdelare var förbundsstyrelsens ledamot och landslagskapten i Hiphop, Victor Henriksson. Huvudsponsor var Tony Irving (Sweden Eco Skin Care och Rosenserien) och Elobau. Samarbetspartner var Svenska Spel. Arrangör för årets svenska mästerskap var Alemana Dansklubb.

Samtliga svenska mästerskap i dans som arrangeras genom Svenska Danssportförbundet ger SM-status och Riksidrottsförbundets mästerskapsutmärkelse.

Hela resultatlistan presenteras på vote4dance.com

Ett stort grattis till alla medaljörer!

Mira Rödbro & Benjamin Jonsson. Trefaldiga Svenska Mästare i Standard, Latin & Tiodans (Youth). Foto: Renata Kaleta