Svenska mästarna 2021 i Triathlon på långdistans är nu korade

Igår lördag genomfördes SM på långdistans för första gången sedan 2014. Stort grattis till Martin Fredriksson och Mikaela Holmberg som nu är våra nya svenska mästare 2021.

Segare: Martin Fredriksson och Mikaela Holmberg. Tåva Jonathan Flod. Trea Jonas Örarbäck.

Stort grattis till segrarna på gårdagens mästerskap i Triathlon på långdistans Martin Fredriksson och Mikaela Holmberg båda tävlar för Terrible Tusedays Athletic Club. De båda vinnarna imponerade hela loppet och Martin släppte aldrig taget om sin stabila ledning på cirka 30 min som han hade från första växlingen in till andra växlingen där mellanrummet till tvåan minskade under löpningen. Martin krossade mållingen på totaltiden: 08:56:22, cirka 8 minuter före Jonathan Flod från Triathlon Väst som tar andraplatsen med en extremt imponerande och pigg löpning på totaltiden 09:05:05. På tredjeplats kom Jonas Örarbäck också från Triathlon Väst på totaltiden 09:17:36.

Mikaela var den enda dam som kom till start på seniorsidan och samliga på plats imponerades stort av hennes prestation och resultat. Hon krossade mållinjen på tiotaltiden 09:44:13.

Självklart bjöd Borås upp till alla möjliga väderprognoser, inklusive regn, men vad gör det när vi äntligen genomförde ett svenskt mästerskap på långdistans.

Under hela dagen fick vi se många fanstastiska prestationer och målbilder som krossades. En underbar dag med fina resultat.

Fakta Triathlon: Långdistans 3.8km sim, 180km cykel och 42.2 km löpning.