Svenska Teknik&Designföretagen

Svenska Teknik&Designföretagen stärker branscharbetet - anställer förbundsjurist

För att ytterligare säkerställa det viktiga branscharbetet framåt anställer Svenska Teknik&Designföretagen Helena Dahlberg som förbundsjurist.

Helena kommer bland annat att fokusera på de viktiga juridiska ramvillkor som arkitekt- och ingenjörsföretag arbetar med, samt de affärskontrakt som förhandlas inom Byggandets Kontraktskommitté, BKK.

- Helena Dahlberg kommer med sin gedigna bakgrund att vara ett mycket viktigt tillskott till branschkansliet och en viktig del i att stärka branschens förutsättningar att fortsätta växa. Jag är mycket glad över att Helena bli en del av Svenska Teknik&Designföretagens kansli, säger Magnus Höij, vd Svenska Teknik&Designföretagen.

Helena Dahlberg har en bakgrund på HSB bostad, Andersson Gustafsson Advokatbyrå och arbetar idag på ALM Equity. Hon har tidigare suttit i Byggandets Kontraktskommitté.

- Med mitt stora engagemang för samhällsbyggnadssektorn och dess juridik i ryggen kommer jag att ta mig an uppdraget med stor entusiasm och nyfikenhet. Konsultsidan sitter på en enastående kompetens med stor påverkan och möjlighet att göra skillnad. Det känns för mig viktigt att detta tas tillvara och ges förutsättningar till bästa möjliga utväxling, säger Helena Dahlberg blivande förbundsjurist på Svenska Teknik&Designföretagen.

Helena Dahlberg tillträder tjänsten som förbundsjurist den 14 januari.

Svenska Teknik&Designföretagen

08-762 67 00https://www.std.se/

Välkommen till Svenska Teknik&Designföretagen - innovativ design för smarta samhällen

Svenska Teknik&Designföretagen är en bransch- och arbetsgivarorganisation som representerar innovativa företag inom den kunskapsintensiva tjänstesektorn. Vårt uppdrag är att skapa förutsättningar för en världsledande arkitekt- och ingenjörsbransch. Det gör vi dels genom opinionsbildning, dels genom att erbjuda medlemsservice.

Läs mer på www.std.se

Följ Svenska Teknik&Designföretagen

Abonnera på våra pressmeddelanden.

Senaste pressmeddelandena från Svenska Teknik&Designföretagen

Teknikkonsultbranschen i Sverige har starkast tillväxt i Europa4.6.2018 07:52Pressmeddelande

Den europeiska organisationen för teknikkonsulter (EFCA, European Federation of Consulting Engineering Associations) presenterar sin konjunkturbarometer för våren 2018; EFCA Barometern. Den visar att utvecklingen i Europa varit fortsatt god och att de flesta marknader nu är stabila eller starka. Endast tre länder rapporterar om svag eller mycket svag marknad; Spanien, Rumänien och Grekland. Sverige fortsätter att vara en av de ledande marknaderna i Europa.