Svenska vattenskidlandslaget till JEM i Grekland är uttaget!

Mellan den 3 - 7 augusti arrangeras JEM i vattenskidor i Ioannina, Grekland. SVWF & Sverige kommer att representeras av fem av våra absolut främsta elitåkare i klasserna U-14 och U-17!

2022 IWWF Europe Waterski Youth Championships arrangeras officiellt av Hellenic Waterski Federation och Pamvotis Waterski Club på den numera väletablerade anläggningen just i utkanten av staden Ioannina. Ioannina i sin tur är belägen cirka 40 mil nordväst om Aten. Det är för övrig även på denna anläggning/arena som det just nu arrangeras EM i vattenskidor för 35+ klasserna.

Här är Sveriges starka JEM trupp som kommer att anföras av förbundskaptenerna Pär Ronnerfors och Jimmie Westlund.

U-14

• Tuva-Lisa Ronnerfors

U-17

• Victor Blomqvist
  • Leo Cederquist
  • Viktor Råström
  • Elliot Westlund

Läs mer om detta mästerskap på EMS eller genom att klicka HÄR. Där finner du både officiella träningstider för alla landslag, tre bulletiner och all övrig information som finns att tillgå.

Jag och min kollega Alice Andersson samt SVWF styrelse önskar samtliga av våra åkare och våra två förbundskaptener Stort Lycka Till med det stundande uppdraget!