Svenskarna vill tjäna pengar

I pandemins spår är det många svenskar som har påverkats negativt ekonomiskt. Ordspråket “ordning och reda pengar på fredag” har tappat sin betydelse för många. Det har gjort att intresset för nya inkomst kanaler har ökat lavinartat och många letar möjligheter till extra pengar överallt.

Många förlorade mycket när pandemin kom och började söka sig till de branscher som inte påverkades av covid-19. Människor har också funnit nya sätt och mer okonventionella metoder för att få in pengar. Man kanske också har återvänt till inkomst kanaler som tidigare gav en pengar på banken.

Inkomstkanaler som funnits ett tag

En del av de inkomst kanaler som folk har sysslat med under pandemin, och kommer att fortsätta med även när läget är bättre, är inte nya. Anledningen till att det är fler som sysslar med dem nu är att behovet att tjäna extra pengar har ökat hos det svenska folket. Många har därför gått tillbaka till det som de kanske hade lite kunskap om tidigare och som känns tryggt.

Många har fått upp ögonen för fonder och aktier och många har investerat pengar som de hoppas ska växa och ge utdelning. De har dock blivit medvetna om att detta inte är någon kortsiktig lösning utan att man måste ge det tid för att det till slut ska löna sig. Man behöver också vara uppmärksam på aktier och fonders upp och nedgång för att kunna göra kloka val som gör att det blir en vinst på pengarna.

Många vill ge sig in i fastigheter vilket inte är någon ny inkomst kanal men kräver att man har ganska mycket pengar från början för att kunna investera. Kan man investera i något så är också förhoppningen att det ska ge avkastning. Hur man får tjäna pengar på fastigheter i Sverige är reglerat men det går om man har en insats och hittar rätt väg.

Inkomst kanaler som är nya för många

1) Under pandemin började många även att frilansa för att skaffa sig en inkomst. Det betyder att man hyr ut sina tjänster och säljer sin kunskap. Det kan vara allt från översättning av texter till undervisning online i ämnen man kan mycket om.

2) Även andrahandsmarknaden har ökat, folk säljer saker som aldrig förr och secondhand marknaden är enorm. Det säljs allt från möbler och elektronik till sportutrustning och leksaker. Förutom att det är klimatsmart att sälja saker som man inte längre själv har behov för, är det också ett utmärkt sätt att tjäna både lite och mycket pengar.

3) Kryptovaluta har väckt många svenskars intresse under pandemins framfart och de har därför också ökat i kurs. De kryptovalutorna det handlas friskt med just nu är Ripple, Bitcoin och Litecoin. Det krävs lite tid och energi att sätta sig in i hur kryptovaluta fungerar och även ett visst intresse.

4) Multi Level Marketing - eller MLM i dagligt tal - har gjort att fler och fler företag har börjat synas och har ökat i popularitet under pandemin. Vinsten man kan göra på detta tvistar de lärda om och det beror nog mycket på hur stort kontaktnät man har eller kan skaffa sig samt hur driven man är att lyckas med detta.

Kan man tjäna tillräckligt på detta?

Om man kan tjäna tillräckligt för att det ska bli en inkomst att leva på beror nog helst på vilka förutsättningar man har, hur mycket man vill det och hur mycket tid man lägger ner. Det kan i alla fall bli en ganska bra extrainkomst för många som kanske gör att man får saker att gå runt ett tag till. Det kan också sätta en guldkant på tillvaron för många som man kanske inte hade haft annars.

Svenska spelutvecklare tar marknaden med storm14.11.2022 17:01:24 CET | Pressmeddelande

De mest populära spelutvecklarna som finns på marknaden idag är just från Sverige, och det är inte konstigt varför. De svenska spelföretagen är ständigt innovativa och utökar sin räckvidd, de visar upp en sällan skådad kreativitet i kombination med den bästa tekniken. Detta är några av anledningarna till att de internationella speljättarna helst vill jobba med svenska företag och deras spelutvecklare.

Möt hösten i Barcelona med resatillspanien.se!22.9.2022 16:23:44 CEST | Pressmeddelande

Det sägs att Barcelona är staden som aldrig sover. Det sägs även att Barcelona alltid erbjuder något för alla åldrar och intressen. Intresset för att resa till Barcelona och för att uppleva allt det fantastiska som staden har att erbjuda är enormt bland oss svenskar. Vad är det då som lockar oss svenskar i tiotusentals till Barcelona varje år och vad är det som man absolut inte får missa vid ett besök i Kataloniens vackra huvudstad?