Svenskt silver på triathlon EM

Tilda Månsson 17 år som fortfarande är ungdom tog idag silver i junior klassen på triathlon JEM i Kitzbühl. Hennes resultat och prestation är imponerande för att vara ungdom.

Tilda Månsson 17 år. Väsby SS Triathlon

Tilda Månsson som tillhör föreningen Väsby SS Triathlon genomfördes ett mycket kontollerar race idag på EM i Kitzbühl. Hon placerades sig taktiskt från början i bakgrunden av ledarklungan både på simningen och cyklingen och kommer ut som 12:a på löpningen som är hennes starkare gren. Vilket bevisade sig när hon löper upp sig med 10 placeringar och kommer i mål som tvåa.

Klassen som Tilda tävlade i här på EM kallas för supersprint där man simmar 500m, cyklar 12km och löper 3,1km. Tilda kom i mål på tiden 00:36:47, sex sekunder från vinnaren.

Tilda Månsson 17 år. Väsby SS Triathlon
Tilda Månsson, silvermedaljör, junior EM i Triathlon