Svenskt Worldcup-silver i Boogie Woogie

Syskonparet Viktor och Wilma Edlund tog hem silvret i Worldcup i Boogie Woogie och deras placering var en av flera framgångar under den gångna helgen.

Viktor & Wilma Edlund, Tobias Ramberg & Lena Magnusson, Conrad Lindström & Cajsa Weinemo, Boogie Woogie Main Class

Det har varit en internationellt tävlingstät helg för danssporten. I Geneve gick Worldcup av stapeln och totalt fyra svenska par tävlade i Boogie Woogie Main Class och i Rock´n Roll Main Class Free Style.

Sveriges tre Boogie Woogie-par tog sig till finalen och där fick Viktor och Wilma Edlund, ta emot silvermedaljen, efter ännu en framgångsrik tävlingsdag. Tobias Ramberg & Lena Magnusson slutade precis utanför prispallen på en stark 4:e plats och Cajsa Weinemo & Conrad Lindström tog 6:e platsen. Nu väntar SM i Bugg & Rock´n Roll, den 12 november i Uppsala.

I grenen Rock´n Roll Main Class Free Style, gratulerar vi Moa Kedner och Robin Jovliden till en 7:e plats.

I Rotterdam tävlade fem svenska par i Holland Masters och WDSF World Championship i Standard, Latin & Tiodans. Bästa svenska placering stod Leila Frövik & James Johansson för, med en 12:e plats i Senior I Latin. Totalt tävlade 72 par. En fantastisk placering i den hårda konkurrensen och de meddelar att siktet nu ligger på en finalplats nästa år.

Vi är stolta över svensk danssport!

Dansare och tillhörande klubb:
Viktor & Wilma Edlund - Umeå Dansklubb
Cajsa Weinemo & Conrad Lindström - Dansklubben Buggie