Sverige är klart final i F17-VM i bandy

Sverige är klart för final i F17-VM, efter att ha vunnit över Finland i turneringens sista gruppspelsmatch med 6-0. I finalen väntar Norge.

Foto: Gert Holmér

- Vi känner en otrolig stolthet över laget! Tjejerna har vuxit med varje match och de är verkligen värda att vara i final. Jag unnar dem att få gå hela vägen och att få försvara guldet, säger Lisa Ahlander förbundskapten för F17.

- Nu hoppas vi på allt stöd vi kan få under finalen!

Finalen i F17-VM mellan Sverige och Norge spelas på Sparbanken Lidköping Arena klockan 12:00 den 13 mars.

Matchen sänds live via bandyplay.se

Spelschema F17-VM 2022

2011 i Ryssland        Sverige Finland Ryssland
2009 i Finland Ryssland      Finland Sverige

Foto: Gert Holmér

Svenska Bandyförbundets nuvarande ordförande Per-Anders Gustafsson ställer inte upp för omval16.5.2022 11:55:00 CEST | Pressmeddelande

Per-Anders Gustafsson, som de senaste tre åren verkat som Svenska Bandyförbundets ordförande, meddelar att han väljer att inte kandidera till styrelsen vid nästa förbundsmöte. Valberedning har informerats om beslutet och arbetet med att nominera en lämplig efterträdare för ordförandeposten är påbörjat. Svenska Bandyförbundets förbundsmöte 2022 hålls den 11 juni i Örebro.