Sverige – vi har ett resultat…

Loka Likes 10-årsjubilerar. Efter nio somrar och 26 olika Loka Likes-smaker släppte Loka Likes kontrollen och gav svenska folket makten att bestämma vilka Loka Likes som skulle finnas med på 10-årsjubileet. 355.000 röster på Loka Likes Facebooksida bestämde att Pear Ice Pop, Coconut Dream och Colapinne kommer vara 2017 års Loka Likes Favourites.

Efter att ha sprängt gränserna i vårt eget smakuniversum gång på gång blev det helt enkelt Too Much sommaren 2016. Loka Likes har aldrig fått så mycket uppmärksamhet som för Loka Likes chokladboll, men just den smaken blev inte någon hit. Därför bestämdes att svenska folket skulle få rösta fram sina tre favoriter bland de 26 tidigare Loka Likes och några bubblare.

- Intresset från konsumenter på Loka Likes kampanjsida på Facebook har varit helt överväldigande, 355.000 röster totalt. Det är kul att våra Lokafans gillar att vi överraskar och tänjer på gränserna för vad ett vatten kan smaka –  överraskande smaker utan socker eller sötningsmedel.  Pear Ice Pop kom 2014 och Coconut Dream 2011. Colapinne är en bubblare i omröstningen och nu är vi spända på att se vilken av smakerna som kommer bli sommarens hit, säger Anna Lidström, marknadschef för Loka.

Pear Ice Pop har smak av vaniljglass och läskande päronis. Coconut Dream är fruktig och fräsch med en exotisk kokossmak och Colapinne – vår bubblare och nykomling – har en touch av nostalgi med smak av cola isglass. Loka Likes Favourites är utan socker och sötningsmedel. Alla tre kommer att finnas i servicehandeln fr o m vecka 10 och i dagligvaruhandeln fr o m vecka 12. Rekommenderat pris för 50 cl PET är ca 10 kronor.

Anna Lidström, marknadschef alkoholfria drycker, 070 182 78 73, anna.lidstrom@spendrups.se

Rose-Marie Hertzman, presschef, 070 283 02 75, rose-marie.hertzman@spendrups.se

Spendrups Bryggeri grundades 1897. Vi är ett bryggeri med ett brett sortiment. Engagemanget och passionen är lika stor nu som då. För oss är alltid hantverket och dryckesupplevelsen i fokus. Bland våra varumärken finner du Spendrups Bryggeri,  Norrlands Guld, Mariestads, Heineken, Loka, Schweppes, Briska, El Coto, Gallo m fl. Familjeföretaget Spendrups är ett svenskt och oberoende bryggeri som förenar starka traditioner med nytänkande. Vi är idag ca 900 medarbetare och omsätter ca 3,3 MDKR. I Spendrupskoncernen ingår dotterbolagen Spring Wine & Spirits, Gotlands Bryggeri och Hellefors Bryggeri.  www.spendrups.se

Spendrups går med i plastinitiativ4.9.2018 12:32Pressmeddelande

En av de stora globala hållbarhetsutmaningarna är hanteringen av plast och krafttag tas runtom i världen för att begränsa plastavfallet och öka återvinningen. EU lanserade i januari 2018 en strategi för plast. I Sverige har Dagligvaruleverantörers Förbund, DLF, startat ett initiativ med målet att de plastförpackningar som medlemsföretagen sätter på marknaden, och som omfattas av producentansvarsförordningen, ska gå att materialutnyttja senast år 2022. Detta har Spendrups nu anslutit sig till, tillsammans med andra ledande aktörer i livsmedelsbranschen.

Vinnarna är korade: Sveriges Bästa Gin & Tonic 2018 görs av bartendern Mihail Mihaylov och utbildningsledaren Christoffer Ek. Här är recepten!1.9.2018 18:47Pressmeddelande

Idag avgjordes Schweppes prestigefulla tävling Sveriges Bästa Gin & Tonic. I finalen där tre smaksäkra hemmamixare och tre professionella bartenders gjorde upp står det nu klart att bartendern Mihail Mihaylov från Stockholm och utbildningsledaren Christoffer Ek från Växjö gör landets bästa Gin & Tonics. I år var det de mest originaltrogna bidragen som hade störst framgång hos juryn.