Sverigedemokraterna är ett högerparti – granskning av SD:s ekonomiska politik

Idag presenterade Magdalena Andersson och Peter Hultqvist en genomgång av Sverigedemokraternas ekonomiska politik. Sverigedemokraterna försöker ge sken av att man står i mitten av svensk politik, men retoriken går inte i takt med den politik Sverigedemokraterna vill driva.

Sverigedemokraterna säger själva att de är ett mittenparti i Sverige, samtidigt som deras ekonomiska förslag missgynnar dem med de lägsta inkomsterna, och på sikt även hotar välfärden.

Socialdemokraterna presenterade idag fyra områden där SD tydligt visar att de är ett högerparti; Skattesänkningar, nedskärningar, fördelningspolitik samt angrepp på den svenska modellen

- Sverigedemokraterna är inget parti för vanligt folk. De är ett extremt högerparti för de med de högsta inkomsterna. De vill sänka skatterna mest för dem som tjänar bäst och de nedskärningar de föreslår i sin budget är ett allvarligt hot mot den svenska välfärden, säger Magdalena Andersson.

- Sverigedemokraterna har värderingar som varje anständigt demokratiskt parti borde sätta ner foten och agera emot. De respekterar inte alla människors lika värde, och deras politik urholkar välfärden. De är dessutom löntagarfientliga, säger Peter Hultqvist.

Här finns mer information om granskningen:

Presskontakt för Magdalena Andersson

Isabel Lundin, 076-2964638

Gösta Brunnander, 072-5442866

Presskontakt för Peter Hultqvist

Marinette Nyh Radebo, 072-2387744

Presskontakt för Socialdemokraterna

Viktoria Hjulström, 070-566 51 81.

Stefan Löfvens program valdagen 9 september8.9.2018 09:00Pressmeddelande

09.40 Statsministern och Ulla Löfven promenerar från Sagerska huset till vallokalen där statsministern röstar. Fototillfälle. Adress: Riksdagshuset 10.30 Statsministern åker i kampanjbuss tillsammans med vallokomotiven, finansminister Magdalena Andersson, utrikesminister Margot Wallström och försvarsminister Peter Hultqvist. Bussen avgår från Gustav Adolfs torg. Fototillfälle. 10.50 Statsministern och vallokomotiven fikar och samtalar med pensionärer i Sundbyberg. Media är välkomna, statsministern och vallokomotiven finns tillgängliga för kortare kommentarer i anslutning till besöket. Adress: Folkets Hus, Sturegatan 12, Sundbyberg. 12.00 Torgmöte i Vällingby centrum. Statsministern håller tal. SSUs förbundsordförande Philip Botström deltar. Media är välkomna, fototillfälle. Adress: Vällingby centrum, Pajalagatan 36. 12.40 Lunch hemma hos en barnfamilj. Media är välkomna, statsministern finns tillgängliga för kortare kommentarer i anslutning till besöket. Adress: Basgränd, Vällingby Anm