Sverigedemokraterna bjuder till Town Hall Meeting om elkrisen

Jessica Stegrud, europaparlamentariker och riksdagskandidat för Sverigedemokraterna möts i diskussion med en av Sveriges främsta experter på energi, Jan Blomgren.

Det är kris i Sverige. Många har precis fått hem elräkningen och det kommer bara bli värre om inget görs. Flera oberoende experter spår att räkningarna i vinter kan bli på tiotusentals kronor om man bor i hus. Elleverantörer varnar för att man bör ha en buffert på minst 50 000 kronor för att klara sig. Flera personer i Skåne har under sommaren sålt sitt hus för att istället flytta till en lägenhet. Ett hus man inte vill lämna men måste på grund av kommande kostnader.

Hur hamnade vi här? Varför är priserna så höga? Hur tänkte egentligen regeringen när de lade ner kärnkraften? Några svar kommer ni få från en av Sveriges främsta experter på energi Jan Blomgren, före detta professor i tillämpad kärnfysik och egen företagare inom rådgivning och utbildning på kärnkraftsområdet.

För att förmedla Sverigedemokraternas vision är Jessica Stegrud på plats, mångårig controller i energibranschen, Europaparlamentariker och toppkandidat till riksdagen för Sverigedemokraterna.

Välkommen till Lund och Scandic Star, Glimmervägen 5, idag torsdagen den 8 september klockan 19.00. Vill du delta? Anmäl dig genom lund@sd.se

Ackrediteringsinbjudan till KRK2211.11.2022 09:58:41 CET | Pressmeddelande

Om en dryg månad anordnar Sverigedemokraterna sin Kommun- och Regionkonferens för 2022. Eventet kommer äga rum på Karlstad CCC i Karlstad och samlar förtroendevalda från hela landet för att presentera och debattera politik på kommunal och regional nivå. Datum: 9-11 december 2022 Plats: Karlstad CCC, Karlstad För att ansöka om ackreditering inför evenemanget, vänligen använd detta formulär. Notera att sista ansökningsdag är den 23/11.

Sverigedemokraterna kommenterar rättegången med Transportarbetareförbundet och Mats Fredlund9.11.2022 08:00:00 CET | Pressmeddelande

Idag inleds rättegången i Hovrätten mellan Svenska Transportarbetareförbundet och sverigedemokraten Mats Fredlund. Huvudförhandlingarna planeras pågå till och med torsdag. Under våren 2019 uteslöts Mats Fredlund ur Transportarbetareförbundet på grund av sitt förtroendeuppdrag för Sverigedemokraterna i Kiruna kommunfullmäktige. Som resultat av detta stämde Mats Fredlund förbundet, då han ansåg att beslutet saknade grund. Tingsrätten beslutade att gå på Fredlunds linje och menade att uteslutningsbeslutet saknade grund i Transportarbetareförbundets stadgar. Efter Tingsrättens utlåtande valde förbundet i sin tur att överklaga domen till Hovrätten. Huvudförhandlingarna i Hovrätten inleds idag och kommer pågå i två dagar. Kommentar från Mats Fredlund: - För mig är det en självklarhet att ett fackförbund, som fyller en viktig roll i samhället, inte ska kunna ägna sig åt kränkande särbehandling, oavsett om det gäller religion, etnicitet eller politisk åskådning. Vi fick rätt i Tingsrätten och