Sverigedemokraterna bjuder till Town Hall Meeting om elkrisen

Jessica Stegrud, europaparlamentariker och riksdagskandidat för Sverigedemokraterna möts i diskussion med en av Sveriges främsta experter på energi, Jan Blomgren.

Det är kris i Sverige. Många har precis fått hem elräkningen och det kommer bara bli värre om inget görs. Flera oberoende experter spår att räkningarna i vinter kan bli på tiotusentals kronor om man bor i hus. Elleverantörer varnar för att man bör ha en buffert på minst 50 000 kronor för att klara sig. Flera personer i Skåne har under sommaren sålt sitt hus för att istället flytta till en lägenhet. Ett hus man inte vill lämna men måste på grund av kommande kostnader.

Hur hamnade vi här? Varför är priserna så höga? Hur tänkte egentligen regeringen när de lade ner kärnkraften? Några svar kommer ni få från en av Sveriges främsta experter på energi Jan Blomgren, före detta professor i tillämpad kärnfysik och egen företagare inom rådgivning och utbildning på kärnkraftsområdet.

För att förmedla Sverigedemokraternas vision är Jessica Stegrud på plats, mångårig controller i energibranschen, Europaparlamentariker och toppkandidat till riksdagen för Sverigedemokraterna.

Välkommen till Lund och Scandic Star, Glimmervägen 5, idag torsdagen den 8 september klockan 19.00. Vill du delta? Anmäl dig genom lund@sd.se

Nomineringar till riksdagens utskott30.9.2022 12:00:00 CEST | Pressmeddelande

Sverigedemokraterna, Moderaterna, Kristdemokraterna och Liberalerna har i en överenskommelse mellan de fyra partierna enats om en fördelning av de presidieposter som partierna förfogar över i riksdagens utskott och i EU-nämnden. Partierna har även enats om fördelningen av ledamotsplatser i utskotten. Överenskommelsen mellan de fyra partierna innebär att presidieposterna fördelas enligt följande: Sverigedemokraterna tilldelas posten som ordförande i arbetsmarknadsutskottet, näringsutskottet, justitieutskottet samt utrikesutskottet. De erhåller även posten som vice ordförande i civilutskottet, trafikutskottet, försvarsutskottet samt skatteutskottet. Moderaterna tilldelas posten som ordförande i finansutskottet, EU-nämnden samt socialförsäkringsutskottet. De erhåller även posten som vice ordförande i konstitutionsutskottet. Kristdemokraterna tilldelas posten som ordförande i socialutskottet samt vice ordförande i miljö- och jordbruksutskottet. Liberalerna tilldelas posten som ordförande i

Andreas Norlén nomineras till riksdagens talman25.9.2022 16:45:00 CEST | Pressmeddelande