Sverigepremiär för nya ŠKODA FABIA MONTE CARLO

Tidigare i år lanserades den nya, fjärde, generationen av ŠKODA FABIA. I mitten på maj har den sportiga varianten MONTE CARLO säljstart på den svenska marknaden. ŠKODA FABIA MONTE CARLO vänder sig till dem som efterfrågar en mer distinkt och uttrycksfull design med skålade sportsäten för dynamisk körning.
ŠKODA FABIA MONTE CARLO

› Den populära MONTE CARLO-utgåvan förkroppsligar en sportig livsstil
› Svarta exteriöra element och röda interiördetaljer
› Erbjuds med drivlinan 1.0 TSI 110 hk DSG (automatväxlad)

Med lanseringen av denna MONTE CARLO-variant kompletterar ŠKODA sin nya, fjärde generationens, FABIA-serie. Det ikoniska namnet som ursprungligen introducerades exklusivt för FABIA har symboliserat en sportig livsstil sedan 2011 och firar ŠKODA:s många segrar vid det legendariska rallyt. De svarta karossdetaljerna understryker nya FABIA:s dynamiska utseende, medan interiören kännetecknas av röda accenter och detaljer i kolfiber på armstöden och instrumentbrädan.

Dynamik och körkänsla i kombination med sportig design

Fjärde generationen FABIA är för första gången byggd på Volkswagen Groups MQB A0-plattform, vilket givit bilen 11 centimeter extra längd som särskilt märks i den rymliga interiören. Designen, både interiört och exteriört, särskiljer sig i den sportiga MONTE CARLO-designen.

Invändigt har FABIA MONTE CARLO sportstolar som standard med integrerade nackstöd och en 3-ekrad lädersportratt med multifunktion. Interiören är övervägande svart, men den dekorativa instrumentbrädans list, delar av mittkonsolen och dörrhandtagen har fått röda kontrasterande inslag. Armstöden på framdörrarna och den nedre delen av instrumentbrädan har detaljer i kolfiber. FABIA MONTE CARLO kan utrustas med alla säkerhets-, assistans- och komfortfunktioner samt infotainmentsystem som finns i sortimentet. Den nya FABIA MONTE CARLO har dessutom banbrytande teknik. Ett tillgängligt alternativ är till exempel en 10,25-tums ”virtuell cockpit” vars layout är skräddarsydd just för denna designversion.

Det sportiga utseendet förstärks ytterligare i den exteriöra designen i form av modellspecifika och unika detaljer, bland annat i form av den svartlackerade ŠKODA-grillen och ytterbackspeglarna, en svart diffusor baktill och svarta lättmetallfälgar med en diameter på mellan 16 och 18 tum. De polerade svarta Proxima (16 tum) och Procyon (17 tum) lättmetallfälgarna är exklusiva för just FABIA MONTE CARLO.

ŠKODA FABIA MONTE CARLO har säljstart från och med mitten på maj 2022.

För mer information om nya ŠKODA FABIA: läs om  lanseringen av fjärde generationen FABIA, besök skoda.se eller din närmsta ŠKODA-återförsäljare.

ŠKODA FABIA MONTE CARLO
MONTE CARLO