Sverigepremiär för ŠKODA FABIA Combi ScoutLine

Äventyrlig, praktisk och färgstark. Nya ŠKODA FABIA Combi ScoutLine är med 530 liters lastutrymme, ett tufft yttre och smarta Simply Clever-lösningar en äkta tusenkonstnär. Sverigepremiär på Stockholm Lifestyle Motorshow – och redan tillgänglig för beställning till kampanjpris: från 161 500 kronor.

ŠKODA FABIA Combi är en av Sveriges smartaste bilar och ger en oöverträffad kombinationen av utrymme, funktionalitet och personlig design. Med ScoutLine blir dessutom känslan än mer äventyrlig med underredsskydd, skärmbreddare med förstärkningar och skydd runt hjulhusen och sidotrösklarna. 17-tums aluminiumfälgar Clubber är standard tillsammans med silverlackerade stötfångare både fram och bak samt takreling i silver.

Interiören är lika smart och rymlig som tidigare. FABIA Combi ScoutLine erbjuder 530 liters lastutrymme och med nedfällt baksäte finns hela 1 395 liter lastkapacitet. Dessutom finns upp till 17 Simply Clever-lösningar tillgängliga som gör resan både enklare och säkrare. Självklart ingår isskrapa i tanklocket och autobroms Front Assist i standardutrustningen.
FABIA Combi ScoutLine baseras på utrustningsversionen Style vilket betyder generös standardutrustning. Bland annat är infotainmentsystem med pekskärm och USB-, AUX-, SD- och Bluetooth-anslutning, nyckellöst startsystem Easy Start och luftkonditionering standard.

Designmässigt utmärker sig ŠKODA FABIA Combi ScoutLine från sina FABIA-syskon genom ett mer äventyrligt yttre, men också från många av klassens konkurrenter då smart och säker autobroms ingår i standardutrusningen. Smidig adaptiv farthållare finns som tillval, precis som en ovanligt smart cykelhållare för två cyklar i bagageutrymmet.
Till FABIA erbjuds också ett ”dåligt väg”-paket med extra kraftiga underkörningsskydd och 15 millimeters högre markfrigång.

FABIA Combi ScoutLine finns med samma stora utbud av tillbehör och exteriörlacker som vanliga FABIAFabia, totalt 14 lacker. Till ScoutLine finns också sex motor- och drivlinealternativ med såväl bensin- som dieseldrift och manuell och DSG-automatväxellåda. Effekten är mellan 90 och 110 hästkrafter.

FABIA Combi Scoutline har svensk premiär på Stockholm Lifestyle Motorshow 26-29 februari, men kan redan nu beställas via någon av landets 70 SKODA-återförsäljare.

Motorer och priser:
1,2 TSI 90 hk – Kampanjerbjudande 161 500 kr (ord. 170 300 kr)
1,2 TSI 110 hk – Kampanjerbjudande 167 500 kr (ord.176 300 kr)
1,2 TSI 110 hk 7-vxl DSG – Kampanjerbjudande 180 300 kr (ord. 189 100 kr)

1,4 TDI 90 hk –195 700 kr Miljöbil!
1,4 TDI 105 hk – 200 300 kr
1,4 TDI 90 hk 7-vxl DSG – 207 900 kr

Komfort Media Plus-paket 4 900 kr – med Climatronic, parkeringssensorer bak, farthållare, Infotainment Balero, SmartLink, röststyrning.

För ytterligare information kontakta Erik Gustafsson, pressansvarig Skoda Sverige, 08-120 811 12, 073-500 65 92,erik.gustafsson@skoda.se

SKODA sålde över 1 miljon bilar till sina kunder under 2016. Företaget tillverkar för närvarande sina bilar i Tjeckien, Ukraina, Kazakstan, Ryssland, Bosnien-Hercegovina, Indien och Kina. Totalt har Skoda Auto över 25 800 anställda och finns representerade på över 100 marknader.