Sverigepremiär för ŠKODA KODIAQ på Stockholm Lifestyle Motorshow

KODIAQ är här - upptäck den först av alla! Till helgen (26-29 januari) är det stor svensk premiär för ŠKODA KODIAQ. En lika smart som snygg SUV med upp till sju sittplatser, upp till 720 liters lastutrymme och uppkopplade tjänster som gör resan både säkrare och enklare. Upptäck KODIAQ tillsammans med FABIA Combi ScoutLine, SUPERB SportLine och SUPERB Combi L&K på Stockholm Lifestyle Motorshow.

I början av mars levereras de allra första KODIAQ till sina nya ägare - men redan i helgen (26-29 januari) kan premiärvisas vår helt nya SUV på Stockholm Lifestyle Motorshow. 4,70 meter lång, 1,88 meter bred och med upp till 720 liters bagageutrymme är KODIAQ en SUV för alla familjer och företag. Alltid fyrhjulsdriven och redo för värsta tänkbara motstånd, oavsett underlag och resmål.

KODIAQ finns tillgänglig med fyra motoralternativ med effekt från 150 och 190 hästkrafter, dessutom med en helt ny 7-växlad DSG-automatväxellåda i kombination med TSI180- och TDI190-motorerna.
Autobroms med fotgängarigenkänning ingår i standardutrustningen precis som adaptiv farthållare, nio krockkuddar, infotainmentsystemet ”Bolero” med 8”-pekskärm och SmartLink för spegling av mobiltelefonen.
KODIAQ kostar från 265 900 kronor och finns med flera prisvärda paket för ännu bättre komfort och funktion. Med dragpaket innehållandes elektrisk dragkrok, elbaklucka, backkamera och takräcke får KODIAQ exempelvis dra upp till 2,5 ton tunga släpvagnar.

Både KODIAQ och nya uppdaterade OCTAVIA som också lanseras i mars är standardutrustade med smart uppkopplad teknik som gör bilägandet enklare och resan säkrare. SKODA Connect hjälper föraren att boka servicetider, hålla koll på bilens hälsostatus samtidigt som föraren till och med kan sköta vissa av bilens funktioner på distans. SKODA Connect kan dessutom automatiskt larma efter hjälp om bilen är inblandad i en olycka.

På Stockholm Lifestyle Motorshow (Stockholmsmässan 26-29 januari) ställs Sveriges första KODIAQ ut tillsammans med nya FABIA Combi ScoutLine, sportiga SUPERB Sportline och eleganta SUPERB Combi L&K.
Mer info om mässan finns på www.lifestylemotorshow.se

För ytterligare information kontakta Erik Gustafsson, pressansvarig Skoda Sverige, 08-120 811 12, 073-500 65 92,erik.gustafsson@skoda.se

SKODA sålde över 1 miljon bilar till sina kunder under 2016. Företaget tillverkar för närvarande sina bilar i Tjeckien, Ukraina, Kazakstan, Ryssland, Bosnien-Hercegovina, Indien och Kina. Totalt har Skoda Auto över 25 800 anställda och finns representerade på över 100 marknader.

SKODA KODIAQ
SKODA Fabia ScoutLine