Sveriges bästa arbetsplats öppnar i Västervik

Nu kommer Sveriges bästa arbetsplats till Västervik - Specsavers som öppnar butik på fredag fick häromveckan utmärkelsen i en stor medarbetarundersökning som görs årligen. – Det är något att vara stolt över, och vi har märkt en stor efterfrågan på att öppna här så vi ser verkligen fram emot att komma till Västervik, säger Patricia Stavervik, optiker och en av delägarna till den nya Specsaversbutiken.

Från vänster: Patricia Stavervik, Johanna Wigren och Jenny Solberg som nu öppnar nya Specsaversbutiken i Västervik. Foto: Specsavers

Patricia Stavervik driver sedan 2008 Specsaversbutik i Oskarshamn tillsammans med Jenny Solberg som kom med som partner 2016. Båda två är såväl optiker som butiksägare. Nu kommer de, tillsammans med optikern Johanna Wigren att slå upp portarna till en helt ny Specsaversbutik i Västervik:

–Vi har fått förfrågningar från kunder som bor i Västervik under säkert tio års tid att vi borde öppna butik här. Och eftersom vi har haft väldigt roligt under våra år i Oskarhamn så kunde vi till slut inte motstå tanken på att öppna även i Västervik!

De öppnar bara en knapp vecka efter att Specsavers rankats som Sveriges bästa arbetsplats av organisationen Great Place to Work, som genom en medarbetarundersökning rankar de arbetsplatser i Sverige där medarbetarna har det bäst-

– Det är ju en utmärkelse att vara stolt över, och vi ska förstås jobba för att göra butiken här i Västervik lika bra.  Vi har starka lokala band till Västervik, jag har själv varit mycket här på somrarna sedan jag var barn, och jag är uppvuxen i Figeholm.

Och nu kommer alltså Sveriges bästa arbetsplats även till Västervik, som öppnar på fredag 8 april, med optikkedjans nya butiksinredningskoncept, vilket innebär vita väggar, trägolv, ny belysning och ljusa färger. Fina nya lokaler i centrala Västervik, men Patricia menar att personalen är deras styrka:

– Vi har verkligen duktigt folk anställda, och det är väldigt viktigt att skapa en förtroendeingivande miljö för kunderna. Våra optiker har jobbat länge, de är erfarna och det skapar en viktig trygghet, för vi jobbar ju med hela ögat, inte bara med synmätning utan även med det bakre segmentet av ögat, hela ögonhälsan. Och det är verkligen roligt att jobba med, för det utvecklas hela tiden, och vi vill alltid ligga i framkant.

Vad är det som lockar kunder just till Specsavers tror du?

– Folk gillar oss, vi har ett väldigt bra koncept, bra priser, bra bågar och glas och ett professionellt bemötande. Våra kunder är ganska medvetna om vikten av att ta hand om sin ögonhälsa, och då har de kommit rätt.

Specsavers i Kristianstad förnyar optikbranschen: Kortar köer till synundersökningar22.4.2022 13:11:07 CEST | Pressmeddelande

Kristianstad blir först med en innovation inom optikbranschen – en butik med högteknologisk utrustning som innebär att man kan erbjuda fler synundersökningar vilket innebär att köer kan kortas. – Konceptet är helt nytt för optikkedjan Specsavers och hela optikbranschen och det är väldigt spännande att vara pionjär, säger Linus Johansson, optiker som tillsammans med sin delägarpartner Håkan Johansson öppnar den nya butiken på fredag i C4 Shopping.

Vivienne Westwood-kollektion exklusivt designad för Specsavers4.4.2022 15:23:16 CEST | Pressmeddelande

Den 4 april lanserar Specsavers sitt senaste designsamarbete med Vivienne Westwood. Vivienne Westwood-kollektionen kommer att vara exklusivt tillgänglig hos Specsavers och inkluderar 13 glasögonbågar och 3 solglasögonmodeller. Alla glasögonbågar kan också fås som solglasögon eller med tonade glas och solglasögonbågarna kan fås som glasögon, vilket innebär att kollektionen faktiskt är ännu större. De stilsäkra bågarna är delvis tillverkade av ”Acetate renew” från Eastman, vilket är en kombination av återvunnen engångsplast och biobaserade material som kommer från hållbart framställd trämassa.

Specsavers i Kristianstad först ut med nyhet i optikbranschen: Kortar köer till synundersökningar1.4.2022 08:00:00 CEST | Pressmeddelande