Sveriges bästa låneförmedlare

Funderar du på att ta ett banklån, men vet inte vilken bank eller kreditinstitut som passar dig bäst? Då kan det vara en bra att använda en låneförmedlare. Det finns numera en rad  låneförmedlare tillgängliga. För att underlätta sökandet har vi genomfört en studie över Sveriges bästa låneförmedlare som vi presenterar i denna sammanställning.

Vad kan en låneförmedlare hjälpa till med?

En låneförmedlare kan hjälpa dig att sondera terrängen inför ett större privatlån. Ofta anlitas låneförmedlare när man vill baka ihop flera mindre lån som i många fall har höga räntor på upp till 40 % i årsränta. Låneförmedlarnas hemsidor är i regel enkla att ansöka på och oftast har du ett eller flera erbjudande inom 24 timmar. Ingen personlig kontakt krävs och du slipper ta enskild kontakt med olika banker separat.

När du ansöker om ett lån tas alltid en kreditupplysning som ger bankerna och kreditinstituten information om dina personliga förutsättningar som årsinkomst, boendeförhållanden och eventuella betalningsanmärkningar.

Den största fördelen med att anlita en låneförmedlare är att det endast tas en kreditupplysning samtidigt som låneförfrågan skickas till upp till 40 banker och låneinstitut. Eftersom antalet tagna kreditupplysningar påverkar din UC score är detta väldigt förmånligt.

Informationen ligger sedan till grund för bedömningen av din betalningsförmåga som direkt avspeglar sig i deras låneerbjudande till dig. Om bedömningen är att din betalningsförmåga är alltför låg erbjuds du inget lån. I de fall som betalningsförmågan bedöms som god får du ett eller flera erbjudanden från olika banker, som du kan ta ställning till.

Tänk på att det kan vara svårt även för en bra låneförmedlare att hitta lån om du har en dålig kreditvärdighet. Hos UC (Upplysningscentralen) kan du få information om hur en kreditupplysning går till och hur din betalförmåga värderas.

Att tänka på när du anlitar en låneförmedlare

• Anlita en låneförmedlare när du vill samla flera mindre lån med höga räntor och omkostnader till ett större lån med lägre ränta.
  • Kolla själv din kreditvärdighet innan du vänder dig till förmedlaren. Om din UC är för dålig är ett bra tips att vänta tills du hunnit betala av mer och därmed fått en bättre UC score innan du ansöker om ett samlingslån.
  • En kreditupplysning tas alltid, det är lagstadgat

Är du intresserad av att veta mer om räntor på bolån? Vi även gjort en studie över Sveriges bästa bolåneränta, där du finner allt som är värt att veta om bolån.

Vestergade 48H, 2 sal

Heymedia er danmarks førende bureau indenfor linkbuilding, pressemeddelelser og outreach.

Webbshopping erbjuder säkrare produktval22.10.2020 08:37:45 CESTPressmeddelande

Webbutikerna ökar lavinartat och allt fler väljer att handla direkt över nätet. Att köpa sina varor direkt via en webbutik är enkelt och man slipper exempelvis att gå ut i snöoväder eller regn. För att inte tala om en mängd andra fördelar, som gör det mer förmånligt för kunder att fortsättningsvis också köpa sina produkter online. Det finns samtidigt inga tecken på att webbutikerna ska försvinna. Vi ser istället tecken på att dessa utvecklas. Nu senast har man börjat introducera live shopping. Men vilka fler fördelar finns det med att handla på nätet?

Escapeaway, den bästa resebyrån.15.10.2020 10:33:47 CESTPressmeddelande

Escapeaway är en hemsida som har olika resor att erbjuda, vem vill inte resa liksom? Escapeaway har resor till ca 25 olika länder. Några av de är USA, Spanien, Frankrike, Kroatien, Turkiet och massa fler. Escapeaway har också massa olika hotelltyper som man kan välja det finns tex All inClusive, endast för vuxna osv. Det finns också en kategori som är “restema” och några exempel där är badsemester, familjesemester, bra till unga osv.

Hur dödar ozongeneratorer mögel?14.10.2020 15:11:00 CESTPressmeddelande

HUR GÖR OZONGENERATORER OZON FÖR ATT DÖDA MÖGEL? Ozongeneratorer producerar gas i tillräckligt stora mängder för att förändra organiska föroreningar och det resulterar till att gasen förändras så att mögel inte längre blir farligt eller irriterande. Eftersom ozon består av tre syremolekyler kan det kombinera sig med saker som mögel och mögelsporer. VAD ÄR OZON? Ozon är huvudelementet i ozonskiktet, som fångar upp solens värme och är väsentligt för livet på jorden. Till skillnad från andningsbara, stabila syremolekyler, som består av två syreatomer, består ozon av tre. Den tredje syreatomen i ozon kan lätt lossna från ozonmolekylen och återfästas till andra ämnen och förändra deras kemi. VAD PRODUCERAR OZON? För att kunna använda ozon för att döda mögel måste du börja med en ozongenerator. Ozongeneratorer producerar avsiktligt den giftiga gasozon och säljs som luftrenare för kommersiella och bostadsapplikationer. Specifikt annonseras de för att deodorisera, desinficera, döda eller ta bo

Guide: Så blir du av med sömnbesvär6.10.2020 16:01:46 CESTPressmeddelande

Det finns många olika saker som kan ligga bakom sömnproblem. Vad som orsakar dina sömnsvårigheter kan vara svårt att säga. Den enklaste metoden för att ta reda på vad som gör att du inte kan somna brukar vara att använda uteslutningsmetoden. Du kan prova dig fram genom att utesluta olika rutiner eller genom att låta bli att äta vissa livsmedel eller dricka vissa drycker som du annars gör. Kanske är det något du själv gör som påverkar din sömn. Här kan du läsa om några saker som kan göra att man får svårare att somna. För det finns i själva verket speciella drycker och saker som kan bidra till ökade sömnsvårigheter eller som gör att man sover dåligt, när man väl somnar. Koffein Att koffein har en uppiggande effekt är det kanske inte så många som blir överraskade över. Men det som många inte tänker på är att koffein i själva verket har en fördröjning på ungefär tjugo minuter. Effekten som som koffeinet ger, alltså att man blir pigg och energisk kan hålla i sig i ett stort antal timmar ef

Stefan Balazsi - Chansningen som blev en succé5.10.2020 22:42:42 CESTPressmeddelande

För fem år sedan reste svenska uppfödaren Stefan Balazsi till Frankrike och Normandie. Han hade stämt möte med familjen Allaire samt ytterliggare en delägare till Ready Cash. Uppdraget var att försöka köpa fryst sperma att ta med sig över till USA. Oddsen var inte särskilt goda, men efter förhandlingarna lyckades Stefan Balazsi få med sig 15 doser som skulle räcka till lika många ston. Av 15 betäckta ston i USA blev endast fem som dräktiga med Ready Cash. Fyra hingstar föddes och två av dem tillhör huvudfavoriterna i Hambletonian Stakes.