Spendrups Bryggeri AB

Sveriges bästa padelspelare Simon Vasquez ny ambassadör för The Naia Initiative & Norr Company

Dela
Sveriges bästa padelspelare, Simon Vasquez, är den senaste ambassadören att ansluta till dryckespartnerna, The Naia Initiative och Norr Company, som satsar stort på den ständigt växande racketsporten.

- Vi är otroligt stolta över att få välkomna Simon till Naia- och Norr-familjen. Simon är en av svensk padels absolut främsta förebilder, och kombinerar en enorm passion för padelsporten med en ödmjuk och inkluderande personlighet. Ett tvättäkta proffs som sätter upp ambitiösa mål, och når dem genom hård träning och minutiösa förberedelser. Simon är med andra ord precis en sådan person som både vi på Naia och Norr vill samarbeta med, säger Anna-Stina Hallberg, marknadschef läsk, vatten och funktionell dryck på Spendrups.

Simon Vasquez är uppvuxen i det racketgalna Båstad, där han provade på padel för första gången redan 2009. Som 18-åring tog han hem sitt första SM-guld och idag nästan ett decennium senare är numera 27-årige Simon rankad etta i Sverige. Just nu tävlar Simon, tillsammans med vapendragaren Cayetano Rocafort, för fullt på Swedish Padel Tour. 

- Jag är jättestolt över att vara ambassadör för Norr och Naia. Jag gillar verkligen deras produkter och dricker dem dagligen – innan, under och efter mina träningspass. Ambassadörskapet känns naturligt för mig. Och utöver själva produkterna så känner jag också att jag kan ställa mig bakom båda Naias och Norrs arbete för att bidra till en lite bättre värld, säger Simon Vasquez.

The Naia Initiative och Norr Company har sedan 2020 haft ett tätt samarbete. Vilket inte är så konstigt med tanke på hur väl de båda varumärkenas sortiment kompletterar varandra.  Naias produkter bidrar med energi och Norr står för vätskebalansen. De har dessutom samma värdegrund och arbetar båda för att vara positiva krafter i såväl branschen som samhället i stort. Genom sitt One for One-initiativ, donerar Norr en enhet vätskeersättning för varje såld produkt, och Naia arbetar för att bidra till en värld fri från stereotyper.  

Om The Naia Initiative:
The Naia Initiative är ett svenskt varumärke som tillverkar funktionsdrycker med noggrant utvalda ingredienser helt fria från animaliska tillsatser, konserveringsmedel och artificiella färgämnen. The Naia Initiative grundades 2019.

Om Norr Company:
The Norr Company utvecklar, producerar och marknadsför drycken Norr. Den törstsläckande drycken finns både som stilla och kolsyrad dryck och hjälper konsumenten att återställa vätskebalansen. Norr lanserades 2018 med en ambitiös vision: att ingen i världen ska dö av vätskebrist. Bolaget arbetar med ett så kallat One-for-One koncept: för varje såld Norr donerar man en enhet vätskeersättning och zinktablett till de personer i världen som behöver det som mest. Donationerna sker via organisationen Rädda Barnen. 

Nyckelord

Kontakter

Bilder

Länkar

Om

Spendrups Bryggeri AB
Spendrups Bryggeri AB
Sankt Eriksgatan 121
11343 Stockholm

08-672 77 00http://spendrups.se

Spendrups är ett svenskt familjebryggeri som förenar starka traditioner med nytänkande. Bryggeriet grundades 1897 i Grängesberg och drivs av familjen Spendrup i fjärde generationen. Vi finns på ett antal orter i Sverige med huvudkontor i Vårby utanför Stockholm och produktion i Grängesberg, Hällefors och Visby. För oss står alltid hantverket och dryckesupplevelsen i fokus. I vårt breda sortiment finns varumärken som Mariestads, Norrlands Guld, Heineken, Loka, Schweppes, Briska och vinproducenter som Cono Sur, Gallo och Boschendal. Spendrups har 1 100 medarbetare och omsätter cirka 4 MDKR årligen. I Spendrupskoncernen ingår dotterbolagen Spring Wine & Spirits, Gotlands Bryggeri, OMAKA och Hellefors Bryggeri. Våra anläggningar är certifierade enligt internationella standarderna ISO 14001 och FSSC 22000 avseende miljö respektive kvalitet och livsmedelssäkerhet. | spendrups.se


 

 

Följ Spendrups Bryggeri AB

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Spendrups Bryggeri AB

Heineken® fångar känslan av smaken på den första iskalla ölen, ”Världens mest uppfriskande ahhh!” i ny stor global kampanj18.4.2024 09:01:43 CEST | Pressmeddelande

Det är oftast de små sakerna i livet som ger störst garanterad tillfredställelse. Vårens tidigt värmande solstrålar. Den svala sidan på kudden. Eller när du känner smaken av den där första iskalla ölen. ”Världens mest uppfriskande ahhh!” är en ny global kampanj som bygger på just den insikten, som fångar känslan och upplevelsen av en kall och fräsch Heineken®. Kampanjen är producerad av byrån Le Pub och går nu live på totalt 75 marknader världen över. I en TVC med soundtrack av Nat King Coles klassiker ’L.O.V.E’, i regi av Alex Feil, tas tittaren med på en förväntansfull resa. En resa som dramatiserar stunden då du efter mycket om och men äntligen får tag på en iskall Heineken® efter en lång dag, samtidigt som den lyfter fram Heinekens fem grundläggande principer som ligger bakom ölens balanserade och fräscha smak. - Det här är verkligen en kampanj med hög igenkänningsfaktor som vi är väldigt taggade på att rulla ut i Sverige. Här är smak, kvalitet och känsla i huvudfokus på samtliga e

Bubbliga nostalgiska nyheter från Loka22.3.2024 15:47:39 CET | Pressmeddelande

Ett bubbligt vatten för de lite mer äventyrliga som gillar nya goda och spännande smaker. Det är Loka Likes sommarnyhet. Loka har inspirerats av nostalgiska smaker som flörtar med barndomens somrar och som smakar som fruktiga och fräscha tuggummin, röda bär, citrus eller melon. Loka Likes Bubble Gum är på tillfälligt besök under sommarmånaderna och finns i servicehandeln från vecka 12 och i dagligvaruhandeln från vecka 16.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye