Sveriges Fordonsverkstäders Förening ingår avtal med Compilator!

SFVF har ingått avtal med Compilator där DäckData rekommenderas för hantering av däckaffären. ”Våra medlemmars behov av däckaffären ökar och även kontrollen av denna affär. För att kunna växa på ett professionellt sätt behöver vi utveckla hela affären. Med Compilators hjälp får vi allt samlat för hela däckaffären”, säger Bo Ericsson vd för SFVF.

DäckData är ett marknadsledande affärssystem för däckhandeln. ”Med DäckData blir försäljningen av däck och fälgar enklare. Du kan som verkstad planera däckhotellets säsongsskiftningar genom att i förväg kalla in och boka kunder, använda onlinekalender som kunden kan boka själv i eller använda vårt avancerade planeringsverktyg för att fördela belastningen. För bilägaren blir det enklare att byta däck samtidigt som verkstaden får ett optimerat verkstadsflöde”, säger Anders Paulcén, VD på Compilator.

”Vi är mycket glada för samarbetet med SFVF och ser fram emot att hjälpa medlemsverkstäderna att växa sin däckaffär”, avslutar Anders Paulcén.

Frågor, kontakta:

Bo Ericsson, VD SFVF +46 8 519 475 11

Anders Paulcén, VD Compilator +46 40 672 88 88

Verkstadsförening varnar bilägare för att anlita svartjobbare26.10.2020 07:30:00 CETNyheter

”Måste lätta mitt hjärta efter ett besök på en bilvårdsanläggning igår”. Så började ett mejl jag fick från en bilägare, säger Bo Ericsson vd för Sveriges Fordonsverkstäders Förening (SFVF). Bilägaren fortsätter: ”Fick erbjudande om att tvätta bilen för 300 kr och trodde detta var ett engångserbjudande, eftersom det verkar vara nya personer som driver denna anläggning, men icke. Jag kunde fortsätta att tvätta för detta låga pris.

Verkstadsförening varnar bilägare för att anlita svartjobbare26.10.2020 07:30:00 CETPressmeddelande

Viktigt att fortsätta skydda sina anställda och kunder mot covid-1915.10.2020 11:37:22 CESTNyheter

- Corona-pandemin har nu pågått i över ett halvt år men det innebär inte på något sätt att faran är över. Risken för att smittas av covid-19 är fortfarande mycket stor och det gäller därför att skydda både sina anställda och sina kunder. Om man inte redan har vidtagit åtgärder så finns det en rad saker man kan göra för att begränsa risken för smittspridning, säger Bo Ericsson, vd för Sveriges Fordonsverkstäders Förening (SFVF).