Sveriges mest sålda restaurangguide Not So White Guide är här igen

Sveriges just nu mest sålda restaurangguide, Not So White Guide, startades för att lyfta upp kök och restauranger som är uppskattade – men som aldrig riktigt får den kärlek de förtjänar av de etablerade restaurangguiderna. I guiden, som ges ut av Halebop, ges både maten, krögarna och även matbutiker utrymme att skina. Guiden blev snabbt populär, tidigare år har varit stora succéer med en räckvidd på över åtta miljoner och 4 000 guider som sålt slut på rekordtid, vilket gör Not So White Guide till Sveriges mest sålda restaurangguide just nu.
– Runt om i Sverige finns mängder av restauranger där människor och kulturer möts, som får stadsdelar att leva och som breddar synen på vad en ”bra restaurang” är. De förtjänar självklart att synas. Våra kunder har också bidragit och tipsat om sina favoriter, och vi har en väldigt nära kontakt till våra kunder. Vi är därför väldigt stolta över att för tredje året i rad ge ut denna guide som en hyllning till hela Sveriges matskatt, säger Nicklas Stuxgren, Head of Halebop.
I årets upplaga har 17 restauranger valts ut, såväl doldisar som mer populära hak. Restaurangerna serverar allt från ghanansk till salvadoransk mat, och i guiden får man även stifta bekantskap med några av personerna bakom restaurangerna.
– Den svenska restaurangscenen är större än finkrogar, Michelinstjärnor och paradgator. Den mest minnesvärda måltiden man någonsin kommer att äta kanske finns gömd bakom ett parkeringshus eller en bussfärd bort. Det vi vill förmedla med Not So White Guide är att man ska våga ändra sina rörelsemönster, både i sin hemstad och när man reser. Det är först då man upptäcker all den matrikedom som finns runtom i landet, säger Nicklas Stuxgren.
Årets restauranger finns i Stockholm, Göteborg och Malmö. De har valts ut efter ett gediget testande som föregåtts av tips från Halebops kunder. De flesta av restaurangerna ligger utanför stadskärnorna, i stadsdelar och förorter som kanske inte alltid förknippas med en blomstrande restaurangscen.
Utvalda restauranger
- GÖTEBORG: Che Argento, Cevabdzinica & Grill Salko, Nooodle, Kaukasien Restaurang, YiLi Restaurang och Restaurang Wondo.
- STOCKHOLM: Cabal, Restaurang Kurdistan, Kamuchas Restaurang, Fanoos, Peniel African Restaurang och Spinaci.
- MALMÖ: Curry On Wheels, Bayt Almandi, Marka Cadey, China Snack och Lala’s Buffé.
Hela guiden finns att läsa och beställa på halebop.se/notsowhiteguide. Pressmaterial finns att ladda ned här.
*Användandet av ‘White Guide’ i titeln ‘Not So White Guide’, är godkänt av varumärkesägaren WhiteGuide Global AB
Nyckelord
Kontakter
För mer information, kontakta gärna:
Lisa Blomqvist, presskontakt Not So White Guide
lisa.blomqvist@obeyapr.se, 070-819 88 04
Bilder







Länkar
Om
Halebop är ett varumärke inom TeliaCompany och vänder sig till unga, digitala och prismedvetna kunder. Vi är en av de största mobiloperatörerna på Svenska marknaden och använder Telias nät för våra tjänster.
Följ Halebop
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Halebop
Halebop släpper världens mest flippade abonnemang23.3.2023 08:00:00 CET | Pressmeddelande
Lagom till att vårgarderoben plockas fram släpper Halebop ett samarbete med Los Angeles-baserade designern theheyyman, New Balance och Samsung Nordic.o Det extremt limiterade droppet släpps tisdag den 28 mars klockan 11.00 på halebop.se.
Bara 6 av 100 svenskar lämnar in sin gamla mobil9.3.2023 07:45:00 CET | Pressmeddelande
Bara sex procent uppger att de lämnar in sin gamla mobil i utbyte mot ersättning eller en bättre deal. Trots den låga siffran är det en fördubbling i procentenheter från 2021, då samma siffra låg på tre procent. Det visar en Sifo-undersökning på uppdrag av Halebop.
“The cooolest unboxing” med Halebop och Samsung Nordic27.1.2023 10:03:47 CET | Pressmeddelande
Halebop lanserar iskallt ”The cooolest unboxing” tillsammans med Samsung Nordic. Den (än så länge ganska hemliga) lanseringen görs genom en spektakulär tävling som Halebop arrangerar den 1 februari kl. 19.01.
Varannan ung person känner obehag för att ringa och svara i telefon15.12.2022 09:52:32 CET | Pressmeddelande
I åldersgruppen 18–29 år uppger nästa varannan, 48 procent, att de känner ett obehag för att ringa och/eller svara i telefon. Det kan jämföras med 18 procent i åldersgruppen 50–64 år. Det visar en ny undersökning från Kantar Sifo som Halebop låtit göra.
Halebop lanserar telefonkatalogen “Have you tried calling?"14.12.2022 10:00:00 CET | Pressmeddelande
Nästan varannan ung person säger sig ha telefonskräck. För att råda bot på det och få folk att oftare använda ringfunktionen på sina telefoner har Halebop tagit fram en uppdaterad version av den klassiska telefonkatalogen.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum