StayNordic AB

Sveriges nya stugförmedlare rekryterar erfaren VD från branschen

Torbjörn Fredman börjar som VD för StayNordic. Med sig har han över 20 år i branschen från både Sverige och Europa, vilket gör att StayNordic nu har Sveriges och kanske Europas mest erfarna team. Detta är starten för nästa generations stugförmedling i Sverige.

Nystartade StayNordic bygger vidare på sitt erfarna team och rekryterar nu en ny VD som ska utveckla företaget både i Sverige och internationellt. Torbjörn Fredman, som har djupgående branschkunskap från ett 30-tal länder, tar över rodret för stugförmedlingen från och med mars 2022.

”Det känns extra rätt att hitta en firma som tar vara på de kärnvärden som jag själv sätter främst, dvs att bygga partnerskap med husägare och att prioritera lokal närvaro. Idag går flertalet i branschen mer mot att främst tillfredsställa slutkunderna, speciellt nu efter pandemin. Dessutom har branschen också formats till en stark centralisering in till större europeiska hubbar.” säger Fredman, och fortsätter: "Givetvis ger vi slutkunden förträffliga villkor, men till skillnad från de flesta andra bolag som övervägande ser till gästerna har vi en firma som ser till både gästen och husvärden. Genom detta starka servicekoncept tillför StayNordic något nytt och spännande som kan utveckla branschen i form av nästa generations stugförmedling."

”Vi är mycket glada att vi nu har det mest erfarna teamet i Sverige på plats för att fortsätta att utveckla vårt nystartade företag.”, säger Ola Zetterlöf, styrelseordförande för StayNordic. ”Nu ska vi växa snabbt och verkligen kunna visa hela vårt vackra land både för svenskar och för gäster från Europa som vill komma och uppleva den alldeles speciella stugtraditionen som vi har i Sverige.” avslutar Zetterlöf.

StayNordic AB

StayNordic är ett svenskt företag som förmedlar privatägda stugor och boenden för semesteruthyrning, som riktar sig till både husägare och gäster. Med huvudkontor i centrala Göteborg erbjuder StayNordic sedan 2021 en flexibel tjänst med fokus på service, trygghet, exklusivitet och lokal närvaro. Vi som startat StayNordic har tillsammans många års erfarenhet inom bokning, resor och förmedling. Vi delar alla samma önskan om att ge både värdar och gäster bästa möjliga upplevelse. Med denna grundtanke startades StayNordic, nästa generations stugförmedling, för att kunna erbjuda våra husvärdar en komplett service med nära samarbete genom hela uthyrningen. I vår modell arbetar vi aktivt med att anlita fotografer, hantverkare och annan personal, så att vi tillsammans kan främja det lokala näringslivet.

Följ StayNordic AB

Senaste pressmeddelandena från StayNordic AB