Sveriges populära komikertrio Thomas Petersson, Sussie Eriksson och Johan Petersson laddar för komedi på Krusenstiernska Teatern i sommar!

Det blir komiskt kaos när Thomas Petersson, Sussie Eriksson, Johan Petersson m.fl. kommer med prisvinnande farsklassiker ”DubbelTrubbel” till en av Sveriges vackraste sommarscener Krusenstiernska Teatern i Kalmar. Förberedelserna är nu i fullgång, manusläsning och repetitioner har startat, allt inför den stora sommarpremiären den 28 juni på Krusenstiernska Teatern.

2Entertain - part of Moment Group

”DubbelTrubbel” har premiär den 28 juni 2018, föreställningen spelas torsdagar- lördagar fram till den 28 juli 2018 på Krusenstiernska Teatern i Kalmar. För mer info se: www.krusenstiernskateatern.se

Handlingen:
I en lyxig sommarstuga i Kalmar har Sven-Erik planerat den perfekta helgen tillsammans med sin älskarinna Birgitta.Han har till och med ordnat en privat kock, för att sätta guldkant på romantiken. Hans fru Viktoria är på väg till tåget för att spendera helgen med sin mamma, och hans bästa vän Jan-Åke är på väg över för att sova i gästrummet, som ett perfekt alibi. Planen är idiotsäker! Vad skulle möjligtvis kunna gå fel…? Allt, visar det sig!

Jan-Åke har ingen aning om varför han egentligen är inbjuden, och Sven-Erik har ingen aning om att hans fru och Jan-Åke egentligen är hemliga älskare, så Viktoria väljer plötsligt att stanna hemma. Ännu värre blir det när kocken Birgit av misstag blir förväxlad med älskarinnan Birgitta, medan älskarinnan inte har en aning om hur man lagar mat! Mixa samman alla dessa ingredienser och du får en svindlande soppa… Nu är det upp till Sven-Erik och Jan-Åke att i hisnande tempo tillsammans trassla sig ur denna snurriga situation, medan förvecklingarna står som spön i backen.

Ensemble:
Thomas Petersson gjorde scendebut redan 1972 i skolpjäsen ”Tusse Trumpen”. Han fick därefter sitt stora genombrott mycket tack vare sin briljanta, knivskarpa och pricksäkra ståupp-komik. Han har ofta setts i TV-program som tex ”Släng dig i brunnen”, ”Prat i kvadrat” och ”Time Out”. Thomas har även genom åren haft stora framgångar med egna farser runt om i hela landet.

Sussie Eriksson är en del av R.E.A-gänget och har genom åren medverkat i flertalet långfilmer, krogshower, teateruppsättningar och musikaler som t.ex ”Les Misérables”, ”ABBA -The True Story”, ”Little Shop Of Horrors” och ”Mamma Mia”. Sussie har också setts i succéfilmer som "Lilla Jönssonligan” och "Adam och Eva” och är just nu aktuell i tv-serien ”Ack Värmland”.

Johan Petersson kan titulera sig som programledare, skådespelare, producent och programutvecklare. Johan inledde sin karriär som programledare för ”Disney Klubben” och har bl.a medverkat flitigt i TV-serier som ”Bröderna Fluff”, ”Hem till Midgård”, ”Doktor Mugg” samt humorprogrammen ”Partaj” / ”Café Bärs”. Johan tilldelades också ”Kristallen” för årets humorprogram (2013).

Anna-Karin Palmgren varvar skådespelar yrket med jobbet som undersköterska, har flitigt spelat teater sedan 1995 och medverkat i flertalet farser så som exempelvis ”Vem vill inte bli miljonär” och ”Hederlige Harry” tillsammans med maken Thomas Petersson.

Martin Rydell och Anna Rydell Kalmariter som flitigt medverkat i revyer och turnerat med egna barnteatern ”Duran och Mollan” genom åren. Anna har medverkat fem säsonger på Krusenstiernska teatern och Martin går in i sin tredje. De har vunnit Revy-SM tre år i rad med ”Kalmarsunds revyn” (2014-2016).

Originalmanus: Marc Camoletti
Regi: Pär Nymark
Producent: Bosse Andersson, 2Entertain
Medproducent: Vicky von der Lancken, Vicky Nöjesproduktion

För mer info se: www.krusenstiernskateatern.se
Pressbilder och info se: www.werecki.com

Kontakt:
Werecki promotion company, www.werecki.com
Rickard Werecki, pressansvarig
tfn:0707178008
e-post: pr@werecki.com

2Entertain:
Anna Andersson, marknadsansvarig
tfn: 0733161646
e-post: anna.andersson@2entertain.com

2Entertain producerar musikal, teater, show och konsert. Vi skapar specialbeställd underhållning, förmedlar artister till företagskunder och driver fem teaterarenor. 2Entertain driver också biljettbokningssajten showtic.se – se mer på 2Entertain och Showtic.

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Hamburg, Oslo, Falkenberg och Växjö. Moment Group är listat på First North Premier med FNCA Sweden som Certified Adviser.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, STAR Bowling, Tickster, The Concept, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

Delårsrapport andra kvartalet: Ansökan till Nasdaq Stockholm inlämnad och ytterligare ett förvärv genomfört.20.7.2018 08:48Pressmeddelande

Moment Group är på väg att ta nästa steg i att etablera sig som den ledande aktören i upplevelseindustrin då koncernen i maj lämnade in en ansökan för notering vid Nasdaq Stockholm, och även genomförde uppstartsmöte med Nasdaq samt börsrevisor under kvartalet. Huvudanledningen är våra tillväxtambitioner i en växande bransch och koncernen har blivit avsevärt större det senaste året. Omsättningen (pro-rata) har på rullande 12-månader ökat med 27%. Även andra kvartalet uppvisade en hög tillväxttakt på totalt 45% och nådde pro-rata omsättning 237,9 msek (163,8 msek). Omsättningstillskottet kommer främst från Hansen inom affärsområde Event, samt inom Venues från öppningen av Kungsportshuset i Göteborg och förvärvet av Ballbreaker. Sammantaget under kvartalet utgör 38% organisk tillväxt och 7% förvärvad tillväxt.

Moment Group växer med nytt affärsområde – Immersive Experiences – som kommer att ledas av Magnus Rösman27.6.2018 12:02Pressmeddelande

Moment Group verkar i en tillväxtbransch under ständig utveckling avseende olika typer av upplevelser. I en del av branschen driver digitaliseringen nya konsumtionsmönster där gränserna mellan den fysiska och den virtuella världen suddas ut. Moment Group etablerar därför det nya affärsområdet Immersive Experiences med fokus på att nå nya målgrupper genom upplevelsekoncept som skiljer sig från koncernens befintliga portfölj. Initiativet drivs utifrån ett tydligt tillväxt- och framtidsfokus.

Premiärvecka för sommarkomedin ”DubbelTrubbel” med Thomas Petersson, Sussie Eriksson, Johan Petersson m.fl. på Krusenstiernska Teatern!27.6.2018 09:46Pressmeddelande

I morgon är det premiär för ”DubbelTrubbel” på en av Sveriges vackraste utomhusscener, Krusenstiernska Teatern i Kalmar. Denna farsklassiker, av franske mästaren Marc Camoletti, får nu nytt liv i händerna på en stjärnspäckad ensemble: Thomas Petersson, Johan Petersson, Sussie Eriksson, Anna-Karin Palmgren samt kalmariterna Martin Rydell och Anna Rydell.

Moment Group förvärvar STAR Bowling19.6.2018 16:15Pressmeddelande

Moment Group AB, en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden, förvärvar STAR Bowling AB. STAR omsätter 50 msek och har en rörelsemarginal på ca 22%. Köpeskillingen uppgår till 50 msek vilket motsvarar en EBITDA-multipel på 4,5. Förvärvet beräknas bidra med ca 6 msek till koncernens EBITDA under perioden juli - december 2018. STAR kommer att verka som ett fristående bolag inom affärsområde Venues.