Sveriges populära komikertrio Thomas Petersson, Sussie Eriksson och Johan Petersson laddar för komedi på Krusenstiernska Teatern i sommar!

Det blir komiskt kaos när Thomas Petersson, Sussie Eriksson, Johan Petersson m.fl. kommer med prisvinnande farsklassiker ”DubbelTrubbel” till en av Sveriges vackraste sommarscener Krusenstiernska Teatern i Kalmar. Förberedelserna är nu i fullgång, manusläsning och repetitioner har startat, allt inför den stora sommarpremiären den 28 juni på Krusenstiernska Teatern.

2Entertain - part of Moment Group

Denna farsklassiker, av franske mästaren Marc Camoletti, får nu nytt liv i händerna på en stjärnspäckad ensemble: Thomas Petersson, Johan Petersson, Sussie Eriksson, Anna-Karin Palmgren samt kalmariterna Martin Rydell och Anna Rydell.

”DubbelTrubbel” har premiär den 28 juni 2018, föreställningen spelas torsdagar- lördagar fram till den 28 juli 2018 på Krusenstiernska Teatern i Kalmar. För mer info se: www.krusenstiernskateatern.se

Handlingen:
I en lyxig sommarstuga i Kalmar har Sven-Erik planerat den perfekta helgen tillsammans med sin älskarinna Birgitta.Han har till och med ordnat en privat kock, för att sätta guldkant på romantiken. Hans fru Viktoria är på väg till tåget för att spendera helgen med sin mamma, och hans bästa vän Jan-Åke är på väg över för att sova i gästrummet, som ett perfekt alibi. Planen är idiotsäker! Vad skulle möjligtvis kunna gå fel…? Allt, visar det sig!

Jan-Åke har ingen aning om varför han egentligen är inbjuden, och Sven-Erik har ingen aning om att hans fru och Jan-Åke egentligen är hemliga älskare, så Viktoria väljer plötsligt att stanna hemma. Ännu värre blir det när kocken Birgit av misstag blir förväxlad med älskarinnan Birgitta, medan älskarinnan inte har en aning om hur man lagar mat! Mixa samman alla dessa ingredienser och du får en svindlande soppa… Nu är det upp till Sven-Erik och Jan-Åke att i hisnande tempo tillsammans trassla sig ur denna snurriga situation, medan förvecklingarna står som spön i backen.

Ensemble:
Thomas Petersson gjorde scendebut redan 1972 i skolpjäsen ”Tusse Trumpen”. Han fick därefter sitt stora genombrott mycket tack vare sin briljanta, knivskarpa och pricksäkra ståupp-komik. Han har ofta setts i TV-program som tex ”Släng dig i brunnen”, ”Prat i kvadrat” och ”Time Out”. Thomas har även genom åren haft stora framgångar med egna farser runt om i hela landet.

Sussie Eriksson är en del av R.E.A-gänget och har genom åren medverkat i flertalet långfilmer, krogshower, teateruppsättningar och musikaler som t.ex ”Les Misérables”, ”ABBA -The True Story”, ”Little Shop Of Horrors” och ”Mamma Mia”. Sussie har också setts i succéfilmer som "Lilla Jönssonligan” och "Adam och Eva” och är just nu aktuell i tv-serien ”Ack Värmland”.

Johan Petersson kan titulera sig som programledare, skådespelare, producent och programutvecklare. Johan inledde sin karriär som programledare för ”Disney Klubben” och har bl.a medverkat flitigt i TV-serier som ”Bröderna Fluff”, ”Hem till Midgård”, ”Doktor Mugg” samt humorprogrammen ”Partaj” / ”Café Bärs”. Johan tilldelades också ”Kristallen” för årets humorprogram (2013).

Anna-Karin Palmgren varvar skådespelar yrket med jobbet som undersköterska, har flitigt spelat teater sedan 1995 och medverkat i flertalet farser så som exempelvis ”Vem vill inte bli miljonär” och ”Hederlige Harry” tillsammans med maken Thomas Petersson.

Martin Rydell och Anna Rydell Kalmariter som flitigt medverkat i revyer och turnerat med egna barnteatern ”Duran och Mollan” genom åren. Anna har medverkat fem säsonger på Krusenstiernska teatern och Martin går in i sin tredje. De har vunnit Revy-SM tre år i rad med ”Kalmarsunds revyn” (2014-2016).

Originalmanus: Marc Camoletti
Regi: Pär Nymark
Producent: Bosse Andersson, 2Entertain
Medproducent: Vicky von der Lancken, Vicky Nöjesproduktion

För mer info se: www.krusenstiernskateatern.se
Pressbilder och info se: www.werecki.com

Kontakt:
Werecki promotion company, www.werecki.com
Rickard Werecki, pressansvarig
tfn:0707178008
e-post: pr@werecki.com

2Entertain:
Anna Andersson, marknadsansvarig
tfn: 0733161646
e-post: anna.andersson@2entertain.com

2Entertain producerar musikal, teater, show och konsert. Vi skapar specialbeställd underhållning, förmedlar artister till företagskunder och driver fem teaterarenor. 2Entertain driver också biljettbokningssajten showtic.se – se mer på 2Entertain och Showtic.

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Hamburg, Oslo, Falkenberg och Växjö. Moment Group är listat på First North Premier med FNCA Sweden som Certified Adviser.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, The Concept, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

MOMENT GROUP AB (publ) offentliggör obligationsprospekt och ansöker om notering av företagsobligationer vid Nasdaq Stockholm18.5.2018 10:13Pressmeddelande

MOMENT GROUP AB (publ) ("MOMENT GROUP") offentliggjorde den 21 mars 2018 att bolaget emitterat icke säkerställda företagsobligationer om 200 miljoner SEK. Obligationerna emitteras under en total ram om 400 miljoner SEK och löper under tre år med en rörlig ränta om Stibor 3m + 6,0 procent med Stiborgolv. I enlighet med villkoren för obligationerna ska MOMENT GROUP ansöka om notering av obligationerna vid Corporate Bond List of Nasdaq Stockholm. I syfte att kunna notera obligationerna har MOMENT GROUP upprättat ett prospekt.

ÅRETS SOMMARTURNÉ - ROLANDZ ger sig ut på FULDANS TOUR 201820.4.2018 10:33Pressmeddelande

Den mest framgångsrika händelsen från Karlskoga, efter Bofors Järnbruk, ger sig äntligen ut på turné igen! Efter den formidabla succén i Melodifestivalen har grabbarna i bandet legat i hårdträning för att möta ett soligt sommarsverige. Bussen är tvättad, kostymen är struken och håret på trummis-Robban är om möjligt ännu större. Framförallt kommer det att glittras, paljettas och sprakas till ett jädra hålligång!