Sveriges Radio P4 för Världens Barn med Magnus Uggla och Farah Abadi 3-7 oktober:

Mellan 3-7 oktober sänds det nya programmet P4 för Världens Barn där programledarna Magnus Uggla och Farah Abadi åker på turné till tio olika orter i Sverige till förmån för Radiohjälpens insamling för världens barn. Under veckan kommer de att söka upp och ta del av hur svenskarna engagerar sig för barns rätt till hälsa, skolgång och trygghet.

Programledarna Farah Abadi och Magnus Uggla åker på turné till tio olika orter i Sverige till förmån för Radiohjälpens insamling för världens barn. Deras resa direktsänds den 3-7 oktober i P4 kl. 11-12 samt 17.00-18.43. Foto: Mattias Ahlm/Sveriges Radio

Turnén kommer att gå till orterna Sandviken, Ludvika, Örebro, Säffle, Varberg, Landskrona, Markaryd, Vetlanda, Linköping och Stockholm. Där kommer programledarna Farah Abadi och Magnus Uggla träffa både kända och okända människor som gör skillnad för världens barn.

– Jag tycker det är så tokigt och helt underbart att vi ska köra runt i Sverige och verkligen få hälsa på alla eldsjälar som engagerar sig för Världens Barn, säger Farah Abadi, programledare.

Turnéplan och sändningstid i P4

3 okt: Sandviken kl. 11-12, Göranssons Arena
           Ludvika kl. 17-18.43, Garvarns torg

4 okt: Örebro kl. 11-12, Karolinska gymnasiet
           Säffle kl. 17-18.43 Medborgarhuset

5 okt: Varberg kl. 11-12, Brukstorget
           Landskrona kl. 17-18.43, Torget/Kasernplan

6 okt: Markaryd/Strömsnäsbruk kl. 11-12, Ljunggrensgatan 1 Idrottsplats
           Vetlanda kl. 17-18.43, Erikshjälpen Second Hand, Brudabäcksvägen 3

7 okt: Linköping kl. 11-12, Universitetet, Campus Valla
           Stockholm/Hägersten kl. 17-20, Hägerstenshamnens skola

Om Världens Barn

Just nu befinner sig många barn på flykt från sina hem eller i andra utsatta situationer som skapar oro och otrygghet. Det påverkar deras möjligheter att få gå i skolan och ökar risken för fattigdom, barnarbete och psykisk ohälsa. Årets insamling för Världens Barn går som alltid till barns rätt till hälsa, skola och trygghet.

Läs mer om P4 för Världens Barn: https://sverigesradio.se/varldensbarnip4

Pressfoto: https://sverigesradio.bildbank.nu/sv/delad/jfl1su6vgw Foto: Mattias Ahlm/Sveriges Radio

Sändningstider mån-tors: 11.00 - 12.00 samt 17.00 - 18.43. Fredagens sändning slutar 20.00.

Vid frågor kontakta gärna:
Malin Björk, projektledare
malin.e.bjork@sverigesradio.se

Susanna Mörner, presskontakt
susanna.morner@sverigesradio.se

Artister och gäster i Musikhjälpen 20227.12.2022 07:05:00 CET | Pressmeddelande

På måndag kväll går programledarna Oscar Zia, Tina Mehrafzoon och Klas Eriksson in i Musikhjälpenburen på Kungstorget i Göteborg för att sända 144 timmar på temat ”För en tryggare barndom på flykt från krig”. Nu är det klart vilka artister och gäster som kommer att göra dem sällskap. Victor Leksell, The Tallest Man On Earth, A36 och Veronica Maggio & Miriam Bryant är några av artisterna. Marie Agerhäll, Filip Dikmen & Madeleine Eliza och Torbjörn Averås Skorup är några av gästerna.