Sveriges största inredningssajt, Inredningsvis.se, fyller 10 år!

De flesta känner nog till den kända sajten inredningsvis.se Här får tusentals läsare inredningsinspiration och tips för hem och trädgård, samt massa sköna restips. I år fyller inredningsvis dessutom 10 år och det är värt att hyllas. Sajten grundades 2012 av Maria Ljungström och hon driver och skriver fortfarande för Inredningsvis.se. Maria har även själv blivit ett känt namn inom inredningssfären i Sverige. Det många däremot inte vet är hur framgångssagan om Inredningsvis startade. Här delar Maria själv med sig om sin historia om att grunda och skriva för Inredningsvis. Hon berättar om hur allt startade och hur just hennes sajt kunde bli Sveriges största inom sin nisch.

Maria Ljungström, inredningsvis.se

Inredningsvis historia

Maria Ljungström startade Inredningsvis.se redan 2012. "Jag får ofta frågan hur jag startade min sajt och det var en ganska otippad start 2012 säger Maria. Jag träffade 2011 min dåvarande kille Jon från Nya Zeeland. Han hade själv en musikblogg och tyckte jag hade ett gott öga för inredning. Jag var långtidssjukskriven då och kunde därför inte ta jobb som inredare. Jon kom då med idén at jag skulle starta en blogg om inredning, där jag uttryckte min talang. Jag hade lätt panik i början då jag inte visste ett dugg om att blogga. Men jag visste att jag var bra på att skriva då jag bla. Gått en kurs i journalistik med högt betyg. Så vi startade webbsidan i Wordpress och jag körde igång. Jag minns det allra första inlägget var om ”heta pälsar” päls i inredningen. Jag fick direkt coments från några kända bloggare och såklart blev jag jätteglad säger Maria.

Efter det rullade det på med Inredningsvis och bloggen växte stadigt år för år. I början var det bara ett rent hobbyprojekt. Men i takt med att allt fler företag ville synas på Inredningsvis kom utvecklingen till företag som självklart.

Marias tips om ni vill leva på er webbsida

Att få framgång med en webbsida eller Instagram kommer inte över en natt, som kanske många tror. "Nej det är HÅRT arbete bakom och det krävs mycket tid och engagemang", säger Maria. "Jag säger så här att om ni startar en webbsida endast för att tjäna pengar och inte har intresse för det, glöm det. Ni måste i grunden brinna för det ni skriver om för att det ska kunna bli en full succé. Folk ser igenom desperation direkt och det känns heller inte genuint göra nåt man inte gillar. Så se till att hitta ett ämne som ni brinner för och har intresse för. Då kommer det bli lättare att börja bygga upp sajten."

Så hur tjänar man pengar på en webbsida? "I mitt fall tjänat jag pengar genom sponsrad reklam och affiliate marknadsföring. Just affiliate var jag inte så haj på förrän 2018. Då insåg jag att affiliate var stora pengar och jag började då att placera ut affiliate länkar på hela sajten, även i gamla inlägg. Detta blev snabbt succé och blev en av mina större inkomstkällor. Min starka sida är även marknadsföring och att connecta med rätt folk. Detta är jätteviktigt om ni vill lyckas. Man kan inte bara sitta med en webbsida och hoppas pengar ska rulla in av sig själv. Nej man måste vara konstant aktiv och göra outreach till folk inom PR och företag varje vecka."

Inredningsvis idag

"I år fyller så Inredningsvis 10 år och det är såklart jättekul. Samtidigt är det helt sjukt att tiden gått så fort. Det känns nästan som igår jag satt där och knåpade ihop mina första blogginlägg. Inredningsvis är idag Sveriges största sajt inom inredning/lifestyle och stora planer väntar. Jag kommer nämligen i år omvandla Inredningsvis till fullt magasin. Jag har länge drömt om att driva en tidning och nu kommer det hända. Det kommer såklart kräva mycket mer jobb, men jag gillar när det händer saker, så bara kul."

Maria avslutar med att historien om Inredningsvis säger mycket om livet i sig. Att allt kan hända om ni bara tror på vad ni gör. "I mitt fall träffade jag rätt person från början som såg min talang. Jag har egentligen Jon att tacka för att Inredningsvis existerar. Och mig själv också för jag har ett jäkla driv och aldrig ger upp även när det blåser i motvind. Tro på er själva och er dröm kommer att bli sann, det lovar jag."

"Om du vill veta mera om Inredningsvis.se och dess verksamhet så tveka inte att kontakta Maria".

Maria Ljungström

Ägare

Email: info@inredningsvis.se
Webbsida: https://inredningsvis.se/

Maria Ljungström, inredningsvis.se

Låna pengar på rätt sätt3.5.2022 09:00:00 CEST | Pressmeddelande

Att ha någon form av lån inom ett hushåll är idag en del av den privata ekonomin, och det är mer regel än undantag att ett hushåll har lån än att de inte har det. Även de flesta företag har lån och då räntan som en del av de avdragsgilla kostnaderna för bolaget. Den vanligaste formen av lån är att ha någon form av lån på sitt boende där man har sin bostadsrätt, radhus eller villa som säkerhet för lånet. Men det är också vanligt att man har lån på lite dyrare saker som till exempel bilar, teknikprylar eller vitvaror - och då är det oftast i form av en kredit som man betalar av under en kortare tid.

Köp rätt kaffe online7.4.2022 10:45:48 CEST | Pressmeddelande

Flera miljoner människor börjar dagen med en kopp kaffe, men är det en bra start på dagen? Många kaffedrickare påstår att det hjälper för att kvickna till och skärpa till sinnet för att kunna vara alert från första stund. Naturligtvis beror det på hur kaffet tas och hur mycket koffein koppen innehåller, för mycket stimulans kan också upplevas som en stressig och nervös sensation. Kaffet är iallafall älskat och det vanligaste centralstimulerande medlet i världen och vi svenskar är en av de som dricker mest kaffe i världen.

OBG Media AB förvärvar dagensbastaspel.se (DBS) och stärker sin iGaming-position5.4.2022 13:22:07 CEST | Pressmeddelande

OBG Media AB, drivande ägare av sajterna Reducering.se, Bettin.gs och Spelarna.se, förvärvar dagensbastaspel.se av AB OMDBS som en del i företagets satsning inom iGaming-sektorn. AB OMDBS driver odds- och spelsajten dagensbastaspel.se och är ett av landets ledande spelombud för andelsspel, där de under namnet “Miljongänget” bl.a. var det spelombud som noterades för flest storvinster i Sverige år 2020. OBG Media AB breddar i och med förvärvet sin portfölj och kompetens ytterligare i sin satsning om att vara ledande inom sportsbetting affiliation, poolspel och spelinformation i Sverige. "Vi är mycket nöjda över förvärvet av DBS där Ola, Daniel, Michel och Mathias gjort ett gediget arbete i flera års tid. Vår verksamhet tar ett stort steg i rätt riktning och vi är övertygade om att deras spetskompetens inom segmentet är en s.k. “perfect match” i vår vidare satsning i Sverige, men även internationellt" säger Oskar Blomqvist och Daniel Domeij, två av OBG Medias grundare. Det nya samarbetet