Sveriges största orienteringsstafett ställs in igen

Även i år tvingas Sveriges största orienteringsstafett 25manna ställa in. Anledningen är att nödvändiga tillstånd inte kommer att kunna beviljas på grund av pandemin.

25manna är Sveriges största orienteringsstafett. Pandemin sätter ytterligare en gång stopp för arrangemanget.

Arrangörsklubbarna Täby OK, Attunda OK och Sundbybergs IK har tillsammans med 25mannaföreningen under det senaste året arbetat intensivt för att kunna genomföra ett normalt 25manna 2021. Men pandemin sätter ytterligare en gång stopp för landets största stafett, som vanligtvis lockar uppåt 10 000 deltagare.

- Vi har tyvärr tvingats konstatera att vi inte kan få nödvändiga tillstånd från berörda myndigheter. De lättnader i restriktioner och de allmänna råd som krävs för att genomföra 25manna 2021 ser inte ut att bli verklighet under den närmaste tiden, säger Claes Andersson, ordförande i 25mannaföreningen.

Nästa år arrangeras 25manna i Visättra med OK Södertörn och Snättringe SK som arrangörer. Visättra skulle ha varit platsen för 2020 års 25manna, som också fick ställas in på grund av pandemin.

För mer information kontakta:

Claes Andersson, ordförande 25mannaföreningen, 0733-983277
My Rönnols, tävlingsledare 25manna 2021, 0708-207567