Sveriges största vegoprofiler samlas på Vegovision den 4-5 november i Stockholm

Programmet för Djurens Rätts djurvänliga mässa Vegovision är nu släppt och det innehåller allt ifrån professorer till bloggare.
Årets konferencierer: Karoline Jönsson och Johan Lundgren

– Det går givetvis att besöka Vegovision bara för all fantastisk god mat och alla utställare som kommer att vara där men jag skulle råda alla att verkligen ta en titt på årets programpunkter, säger Sofia Säljö, Projektledare för Vegovision.

Årets konferencierer på Vegovision Stockholm är inga mindre än programledaren, kokboksförfattaren och matkreatören Karoline Jönsson samt bloggaren, receptmakaren och vegoprofilen Johan Lundgren. De håller ställningarna på scenen i mässhallen och snackar med gäster som Sascha Camilli från Vilda Magazine, Professor Steven Wise, Björn Peiper från Vegan Fitness Team, The Body Shop och många fler.

– Vi kommer att visa på bredden inom vego och djurvänlig konsumtion på scenen i år. Vi presenterar allt från kosmetikaföretag, vegansk fitness, professorer, bloggare, artister, politiker… you name it! säger Sofia Säljö.

I Riddarsalen blir det filmvisning och lite längre programpunkter. På listan över föreläsare flera kända vegoprofiler och sakkunniga med namn som kokboksförfattaren Karolina Tegelaar, Dan Ferna från Aftonbladet och Eva Sederholm, från Vegan Fitness Team. Dessutom kommer professorn och advokaten Steven Wise och visar och pratar om sin film Unlocking the Cage.

För de mindre besökarna finns ett helt eget program med Djurens Rätts barnklubb Rädda Djuren-klubben. Där går det bland annat att se fram emot att artisten Charlie Grönvall håller i en sångstund för alla barn.

Hela programmet finns på

Om Vegovision Stockholm

Lördag 4 november kl. 10.00-18.00
Söndag 5 november kl. 10.00-17.00

Münchenbryggeriet, Torkel Knutssonsgatan 2, Stockholm

Inträde
Gratis om du är medlem i Djurens Rätt, är pensioner eller barn upp till och med 13 år.
Övriga 100 kr.

Vill du besöka mässan som journalist? Maila press@djurensratt.se

Vegovision anordnades för första gången i Umeå 2008 och har sedan växt för varje år som gått. Under våren 2017 har tusentals besökare redan varit på mässorna i Göteborg och i Umeå och nu i november är blir det andra året som Vegovision slår upp portarna i Stockholm. Läs mer på www.vegovision.se

Årets konferencierer: Karoline Jönsson och Johan Lundgren
Vegovision är Djurens Rätts mässa för djurvänliga val.
Charlie Grönvall håller i en sångstund för alla barn på Vegovision söndagen den 5 november kl. 11 och intervjuas på scenen i mässhallen kl. 12.35. Hela programmet för scenen under Vegovision hittar du på https://www.vegovision.se/scenen/
Mässhallen.
Steven Wise.  Foto: Lukas Maverick Greyson
Steven Wise. Foto: Lukas Maverick Greyson

Djurens Rätt är Sveriges största djurrätts- och djurskyddsorganisation med mer än 40 000 medlemmar. Vi är partipolitiskt obundna och arbetar för ett en värld där djur respekteras som kännande individer med rätt till sina egna liv. Djurens Rätt är beroende av frivilligt stöd för att kunna hjälpa djuren.